tisdag, november 20, 2007

Vänner: Hjälp!

tisdag, november 20, 2007
Jag måste berätta om något självupplevt på mitt seminarium på fredag. Problemet är att jag inte kan komma på något roligt/konstigt/sorgligt som någonsin hänt mig. Kan ni hjälpa till eller? Det kan ha hänt er också, man får hitta på och sno någon annans historia. Jag är helt hopplös på att komma på grejer att snacka om. Som till i fredags, då man fick prata om vad som helst, men man skulle göra det förklarande. Det är som att sätta ett vitt papper under näsan på mig och säga "rita vad du vill". Möjligheterna är för fan oändliga, ingenting framstår ju som intressant nog i den situationen. Åh det är så opedagogiskt att jag blir upprörd.

Men iallafall: hjälp!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har nog läst en liknande kurs, av litteraturen att döma. Retorik inom svenska, eller hur?

I alla fall så snodde jag en historia ur pappas Det Bästa till det seminarium där vi skulle berätta något självupplevt. Den handlade om att man åker buss och står upp för det finns inga sittplatser och man har en massa väskor med sig, och så kommer det på någon annan med en massa väskor också så att man måste flytta sig, och hugger tag i en stång så att man inte ska ramla omkull. Och den här andra människan med en massa väskor tittar konstigt på en under hela resan, eventuellt kan man säga att man misstänker att han/hon flirtade med en, men det är viktigt att man understryker att man står och håller i stången för glatta livet. Plötsligt säger människan att han/hon ska gå av nu. Och du säger jaha och fattar inte varför han/hon bemödat sig att berätta det för dig. Och så upprepar människan sig: "Ja alltså, jag ska gå av nu.. kan jag få tillbaka min duschdraperistång?"

Och förhoppningsvis flinar alla här så att man slipper förklara sig.

Anonym sa...

Ok min pappa. Har jag berättat om honom? Ring mig. Om du vill ha sjuka mängder vatten på din historiesnurrande kvarn... Och så min ständiga längtan; bröllopstolkning á la skräphög...?! Det vore en sån dream come true. PUUUUUUUUUUUSS!

Like A Bad Girl Should sa...

1. Killen riddarrustning på Blå Korn!

2. Tänk på allt dumt ajg ahr gjort. Jag måste väl ha gjort något tillräckligt sjukt för att återberätta som du lagrat i skallen för framtida bruk?

Anonym sa...

Masajerna på buss 3.
Kondomkriget.
Nån av alla dina Finlands-kryssningar.
ÄF-galan.
Nyårsafton 06/07.

Victor sa...

mina stringisar.