tisdag, november 13, 2007

Försökte hon vara rolig eller?

tisdag, november 13, 2007
Är det någon sorts kuggfråga när passpolisen visar en det blivande passet med tillhörande "hej jag har precis släppts ut från Anstalten för Idioter med Skitfult hår och Svårt Asymmetriska Ansikten"-bild och snällt frågar: känns det bra så?

Eh nej, jag ser ut som en psykopat och jag vill att min frissa ska komma hit och fixa mig, och sedan får ni ta 50 bilder på mig av vilka jag sedan får välja ut den bästa. Ville jag säga. Men jag sade istället diplomatiskt alltså, bara jag får mitt pass så blir det nog toppen.


Annars älskar jag passexpeditionen på Bergsgatan. Dom är så jävla snabba. 5 arbetsdagar för pass och id. Chop, chop. Men bilderna alltså, jesus tittyfucking christ...

3 kommentarer:

Like A Bad Girl Should sa...

så nu har du matchande ful-pass till ditt ful-id?

Anonym sa...

Vi har tajmat detta. Jag var där idag och hämtade mitt nya id-kort - fotot var för jävligt. Såklart. Passade på att reklamera mitt trasiga pass och fotades för det nya. När jag muttrade om att alla ser ut som gripna styckmördare på bilden så frågade den snälle passfixaren om jag ville ta ett nytt kort. Jag sa nej.
Jag kommer alltså också ha ett ful-pass till mitt ful-id. Du är inte ensam.

Johanna sa...

Taxi: Mais oui!

BH: Vi kommer inte bli insläppta nånstans om dom ber om leg.