onsdag, november 21, 2007

Katie Melua blir nästan intressant men faller på målsnöret.

onsdag, november 21, 2007
Jättesöta och jätteduktiga och jättetråkiga Katie Melua har gjort en låt på samma tema som hennes kollegor Nicklas Strömstedt och Neil Hannon, nämligen en låt av typen "om du var en si, så skulle jag var en så". Inget fel med det, för det är ju som bekant så att om du var ett hav vore jag ett regn, om du var himmelen skulle jag ha vingar. Jag lyssnade med ganska låg uppmärksamhet när Katies alster spelades på ett Vh1 nära mig, och höll på att sätta mitt körsbärste i halsen när jag hör det präktiga, men trots allt marijuanarökande, stycket sjunga:

if you were a piece of wood
i would nail you


"Åh, vad roligt", tänkte jag i någon nanosekund. Genast började bilder av mys-Svenssons som tänt lite ljus på lördagkvällen flimra framför mina ögon. Ljus, parkett och Mio-soffa. Och någon lägger på lite mood music för att ackompanjera bostadsrättserotiken. Där ska dom sitta, mys-Svenssons i sin Mio-soffa (Ikea är ju så .. hyresrätt) i sin dyra bostadsrätt och smutta på ett glas vin och vara pariga och lyssna på söta Katie Melua som sjunger sött om söta saker. Kanske sjunger tjej-Svensson med, "om du var en träbit så skulle jag sätta på dig...".

Jaja, hur som helst så gick den där nanosekunden över när Katie Melua genast lägger till:

..to the floor

Sedan var det visst något om att om du var en segelbåt så skulle hon segla dig till shore. Men då hade jag redan somnat.

2 kommentarer:

eff sa...

Use your allusions, vettu.

/Tony W

Anonym sa...

Katie Melua är bara så bäst.