tisdag, november 13, 2007

I said no, no, no..

tisdag, november 13, 2007
Kul. Måste fixa pass och fiffar som fan enligt devisen "bättre med ett välsminkat mugshot än ett mugshot där man faktiskt ser ut som om man kommer direkt från opiumhålan". Så ska man lägga på en helt vanlig, smakfull liten kråkspark med eyelinern och vad händer? Det blir ojämnt på ögonlocket. Om ni någonsin ägnat er åt umgänge med flytande eyeliner så vet ni att det bara finns en utväg, nämligen att måla lite tjockare. Okej, great. Nu ser jag ut som Amy Winehouse och ska ge mig ut i snö, vilket innebär att jag kommer se ut som Amy Winehouse korsat med en tvättbjörn när jag väl kommer fram till passexpeditionen. Kul att man kommer bli insläppt i ungefär noll länder med ett passfoto som skriker straight outta Malmskillnadsgatan.

6 kommentarer:

eff sa...

Tycker det är skamligt att du inte får ha den gröna och lila profilbilden på passet. Vore tufft som fan.

Johanna sa...

Ja, du har naturligtvis rätt som vanligt. Någon måste ju våga bryta ny mark, så att säga.

a sa...

i'm all for the: panikgrabba en tops och skabbigt korrigera eyelinern - allt för att slippa Amy Winehouse. men din metod är mer macho.

Johanna sa...

Galatea: Jag är ju på det stora hela rätt macho. Speciellt när det gäller flytande eyeliner.

Anonym sa...

haha minns du för hundra år sedan när du & jag var på bergsgatan & fixade mitt pass? det sorgliga är att det håller på att falla i bitar nu, så jag kommer inte få ha kvar clownbilden & mitt falska tanzaniavisum så länge till...

Johanna sa...

Johanna: Ja! Det var innan du åkte till Afrika ju. Hahaha, har det hållt så länge? Du får rama in det, det är ju en klenod!