måndag, januari 30, 2006

Sjunde helvetet.

måndag, januari 30, 2006
Ni vet ju hur man bara helt omotiverat kan bli extremt aggressiv av vissa grejer. Typ någons sångröst, ko-aktiga blick, eller vad som helst. Inget sänder såna blixtar av omotiverad ilska genom mej som den där skitfula dottern i Sjunde himlen. Hon som är gift och har ett barn som alla alltid bara kallar "the baby". Det är något med hennes utseende som gör mej så otroligt aggro. Jag vill bara dunka näven i hennes fula plyte så fort jag ser henne. Och morsan sen då! Stela, egotrippade, självgoda jävla äckelmorsan! JAG BLIR GALEN. JAG HATAR SJUNDE HIMLEN SÅ HIMLA MYCKET.


Och nu kommer minst 5 pers bah (med tungan som i Tigerjakt) "men varför kollar du om du inte gillar det då?". Men jag kollar ju inte! Jag gör ju allt för att undvika skiten, men det är jävligt svårt när kanal 5 envisas med att ändra sändningstiden hipp som happ. Jag är liksom student och har därför tid att kolla på alla serier som sänds på dagtid, och det räcker med att man går och gör en kopp te eller går på toa och när man kommer tillbaka så är den där vidriga serien igång och jag kan faktiskt inte stänga av OCH blunda samtidigt. Åh jag fick rysningar nu, bara jag skrev om det!

8 kommentarer:

Lina sa...

Själv brukar jag motivera mitt Sjunde Himlen-tittande med att jag hoppas på att det någon gång ska komma en förklaring till varför den yngsta dottern i familjen är mulatt...trots att jag ju vet att det aldrig kommer att hända.

Anonym sa...

Trots haglande moralkakor och extrem präktighet kan jag inte låta bli att gilla serien lite.
Hatkärlek kanske. Och hon tjejen du skriver om, visst ser hon svullen ut? Som om hon går på nån stark medicin (för att stå ut kanske..)

Johanna sa...

Lina: Haha! Konspirationer i den kristna tv-världen..

Anna: Åh jag har försökt att gilla den, mysfaktor är min grej. Men jag står bara inte ut med den fula dottern och den vidriga mamman. Och ja, hon ser verkligen svullen ut. Hahaha. Hon är ett typexempel på barnstjärnor som var typ gulliga när dom var små, men sen blev skitfula. Men dom kan inte skrivas ut ur serien, för det skulle vara för konstigt. Nej nu kände jag hur jag blev alldeles aggro igen, bara jag skrev om henne.

Linda sa...

Haha! Klockrent! Jag kan inte annat än hålla med.

Själv har jag bara förundrats över hur den där familjens ekonomi går ihop. De har ofantligt många barn (är det inte deras egna så är det några som de uppenbarligen har pengar och tid att ta hand om) och en hund boendes i det där gigantiska huset. Mamman är hemmafru och pappan präst. Jag fattar inget. Bland alla ÄCKLIGA moralkakor som det sprudlar om i den där serien har jag aldrig sett något om vem som egentligen fnaskar eller pengasvindlar. Nej, jag fattar inget.

Victor sa...

hahahaa! jag har ändrat mig, innan du blir författare måste du bli tv-krönikör.

Anonym sa...

Det är sjukt att flera människor delar ens hang-ups! Jag har sedan länge försökt förklara för mia vänner varför jag får ryck på äckel-Lucy, det är något med den ständigt missnöjt rynkade pannan tror jag, men de förstår inte!

Anonym sa...

Min teori och reason for watching har länge varit att jag hoppas att mr Camden en dag ska drabbas av det absurda i sina sjuka övertygelser och bli omvänd. På sitt auktoritära och "goda" sätt ska han tala om jesus sätt att älska alla och börja älska homosexuella etc etc. Han ska helt enkelt komma till sina sinnen och ta med sig den gigantiska konservativa publiken som kommer tnka "om han ser det så - varför inte". Visst det är kanske väl idealistiskt en det vore fucking beautiful.

Anonym sa...

usch, jag hatar också henne. i Saw två är hon med också. jag tycker hon är så jävla ful. men en som är värre är brorsan. den lilla alltså. han är nog det äckligaste som gått i ett par skor.