söndag, januari 22, 2006

McTvångstanke.

söndag, januari 22, 2006
Ja okej, jag ska sluta, men det är så sällan jag får några roliga sökningar. Därför:

Dagens Google-sökning som ledde hit: "donken, norrmalmstorg"

Donken är, för oinvigda, alltså McDonalds. Om det nu är någon som inte hänger med i de unga kidsens hippa lingo.

Mycket ironiskt då jag i mitt kyrkråttefattiga tillstånd inte kan tänka på annat än mat. Mat som jag inte lagat själv. Så fort jag rör mej utanför lägenheten och ser en inrättning som serverar mat av vilket slag som helst så blir jag sjukt sugen på just deras mat. "Åhhh vad gott med lamm sizlar", "Åååh vad gott med pizza", "Alltså ååååh vad gott med chimichangas", "Åååh vad gott med kokt kalvhjärna", and so on. Det gäller även om en restaurang eller snabbmatskedja figurerar på tv. Donken-reklamen för McFeast med rågbröd ger mej ett akut hungerhugg i magen, fast jag är mätt och inte gillar McFeast. Det är som värsta tvångstankarna. Minus allt tvättande och tryckande på lampknappar.

Jag känner mej som Obelix. Går omkring och nynnar ..äta bör man annars dör man och spanar efter vildsvin att klubba ihjäl.

1 kommentarer:

Victor sa...

låter som om du och jag borde ta en promenad förbi hötorget, jag har en ny mission: att lära mig hetsäta frukt.