måndag, januari 02, 2006

Ja, jag också..

måndag, januari 02, 2006
Året i urval enligt Skräphögen

Årets nyhet: Carola blir under ett framträdande på Allsång på Skansen så uppfylld av rock n roll att hon kastar en pelargonia (med rötter och jord) i nunan på ett troget fan.
Årets "men kom igen, vem är förvånad?": Jessica Simpson och Nick Lachey skiljer sig. Jag hoppas verkligen att ryktet om hennes utomäktenskapliga äventyr med Johnny Knoxville är sant. Han må försörja sej på att åka rullskridskor med raketer uppstoppade i rumpan, men han har iallafall inte en look som påminner om en blingifierad Care Bear med en fäbless för gigantiska sportlinnen.
Årets imitation: Jimmy Fallon gör Jack Black i Star Wars-spoof på Mtv Movie Awards. "Rrrricky-ticky-doo, rrricky-dicky-doo, ROCK".
Årets självmordsuppdrag: Att försöka genomföra ett lägenhetsbyte i Stockholm.
Årets uppmaning till ca 80% av Hollywoods snopplösa hälft: Sluta snorta, börja äta. (Yes, I'm talking to you miss Lohan)
Årets grinfest: Jag och Andra Johanna kollar på Whale Rider. Grinar cirka 700 gånger. Fast det är lyckligt slut.
Årets insikt: Hur mycket tjejtidningsredaktionerna än försöker förneka det var 2005 året då alla med normal syn insåg att Leonardo di Caprio har gått från valpig slyngelsnygging till att vara ungefär lika attraktiv som en låda bajs.
Årets mest använda uttryck:"Kärring", "Jesus tittyfucking Christ!", "Snarrrk".
Årets icke-nyhet: Kate Hudson erkänner att hon experimenterat med droger. Sen när anses det vara en nyhet? Hon är liksom gift med Chris Robinson, en av de största haschtomtarna jorden någonsin skådat (han dansade för guds skull omkring barfota i utsvängda sammetsbyxor i videon till Remedy) och är dotter till Goldie Hawn, som inte alltid framstår som helt nykter. Just det, lägg gärna till faktorerna snygg och kändisbarn, så har du en ekvation som är lika med var glad att hon bara experimenterat. Sannolikhetskalkyler säger oss att hon egentligen borde vara påväg till Betty Ford för fjärde gången och gift för femte.


Annars gillade jag Antony & the Johnsons på ett ohämmat och pinsamt sätt. Jag lyssnade också en del på Perry Blake. Amy Diamond gjorde årets sjukaste tuggummilåt och Robyn gjorde årets Annie (alltså ett helt ok album som var helt sjukt överskattat, för egentligen gillade man bara två låtar). Will Ferrell gjorde några konstiga filmval, men jag garvade iallafall mycket åt Anchorman. Andra filmer jag gillade var Sin City (som alla andra), Harry Potter (för att jag är pedofil), Garden State (för att jag har en crush på både Natalie Portman och Zach Braff) och såklart Kalle och Chokladfabriken (för att jag identifierar mej med OompaLoompierna). Jag skulle vilja säga att jag gillade Narnia också, men jag har inte sett den än. SVT tog sitt ansvar och sände Little Britain, synd att dom inte visat säsong 2 bara. Ingen kollade på Fame Factory (fullt förståeligt), ingen kollade på Club Goa (helt sjukt, det var underhållning på hög nivå). Dansrevivalen var ett faktum, då alla kanaler hade sitt eget dansprogram. Tv-serier på DVD was the new black, och vår bokhylla visade sig vara homofobisk när boken Homo Art hela tiden ramlade ur hyllan.

Sen var det väl en massa personliga saker också, som att Shaun flyttade till Sverige, min älskade pappa dog, ett ex snodde ett bankkort och tog ut minst 4000 kronor från mitt konto, jag fick en ångest-attack för första och sista gången, jag fick en ny liten kusinbäbis, Äldsta lillebror började använda smink och Yngsta lillebror drogs ner WoW-träsket.

Ja. Det var 2005. Ett sugigt jävla skitår. Antagligen det värsta i mitt liv. 2006 kan ju bara bli bättre.
(Det sa jag förra året också, eftersom jag tyckte det var ett skitår, och kolla hur universum belönade mej för det..)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skojig lista :) apropå immitationer så är den där Dave Grohl sjunger Creed:s låt with arms wide open och försöker låta precis som sångaren grymt bra. Rekomenderas!

Anonym sa...

ähh klart 2006 blir bättre.. det känner jag på mig.. och känner jag ngt så blir det så ;) dessutom så får syrran och jag nästan lova att dyka upp i sthml ngn gång detta år och laga lite middag hos er som vi lovat ;) kramis

Johanna sa...

Ida: Jaaaaaa! Kusinträff! Hahaha! Vi har ju fan ett extrarum, iallafall tills vi lyckats byta lägenheten. Komsi, komsi..

crrly sa...

Homofobisk bokhylla!! :D

Anonym sa...

jaa kusinträff vore inte fel!! ;)