söndag, januari 29, 2006

In the middle of a chain reaction.

söndag, januari 29, 2006
Anna utmanar mej i sin blogg, och jag är aldrig sen att anta en utmaning!


Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

1. Jag gör grimascher när jag skriver på datorn. Inte när jag läser nåt på skärmen, bara när jag skriver. Typ biter på underläppen, den är helt instoppad i munnen just nu faktiskt.

2. Så fort jag ser någon på tv som jag vet har varit med i något annat program eller film, men som inte är så känd, så måste jag påpeka det för sällskapet. Ibland inkluderar jag även personlig information om personen, om den har koppling till ytterligare en person som är någorlunda känd. T.ex "Åh det där är ju han som spelade den där birollen i den där Hallmarkfilmen, han brukade ju vara gift med hon som spelade den där doktorn i den där tv-serien. Fast sen skiljde dom sej, och hon gifte sej med den där countrysångaren".

3. Om jag och Shaun lämnar lägenheten samtidigt frågar jag alltid vem av oss som låste dörren när vi satt oss på bussen. Om vi inte kan komma på det får jag panik och tror att vi glömt låsa dörren. I de situationerna tänker jag alltid att vi borde åka tillbaka och känna på dörren, men det gör vi aldrig. Istället oroar jag mej hela dagen. Dörren är alltid låst när vi kommer hem.

4. När nånting är jätteviktigt att ta tag i, för att jag har missat att göra det, typ en räkning som verkligen måste betalas, så gör jag allt som står i min makt för att inte behöva tänka på det. Alltså aktivt skjuter undan tanken så fort den dyker upp. Och då får jag magknip. Och då tänker jag att det är för att jag inte tar tag i den där saken jag måste ta tag i. Och då skjuter jag undan den tanken. Och då får jag mer magknip. Jag tror det kallas ond cirkel.

5. Jag dansar alltid spastiska 80-talsdanser med extra feeling on top framför tv'n när den visar nån video som är extra poppig. Faktum är att jag är SJUKT bra på just det och jag skulle uppskatta att det inträffar minst en gång om dagen.


Utmanar härmed Liza, Daniel, Emma, samt släkten, som ju faktiskt är två individer - trots att de är tvillingar och har en gemensam blogg.

3 kommentarer:

dinajel sa...

Utmaningen antagen! Och utförd dessutom.

Anonym sa...

Vi blev utmanade av Anna W, tyckte det var stort att få äran. Helt ny som bloggare nämligen...

Anonym sa...

Klart vi få ta tag i den där utmaningen..förhoppningsvis snart svar på bloggen då:)