lördag, september 03, 2005

Trött.

lördag, september 03, 2005
Det känns så trött med modebloggar. Överallt hamnar man hos svennebrudar som namedroppar tråkiga designers/labels och som känner en uppenbar nödvändighet att prata om dagens "outfit" (hatar ordet "outfit" när det används i svenskspråkiga sammanhang). Som allra värst är det när dom avslutar varje blogg med ett tvångsmässigt "ciao", "tjo" eller "prutt" eller vad fan de nu väljer att använda som avskedsord. Alltså det finns en Ebba von Sydow, och om du frågar mej så är det nästan en mer än vad man orkar med.

Notera: Sköna dagboksbloggar som då och då inkluderar ett shoppingdilemma eller en bild på den där väskan som du äntligen köpte och älskar mer än dina ungar räknas inte som modeblogg. Modebloggen måste innehålla minst sjuhundrafjorton länkar till bilder på fula Frye-kopior (alltså originalet är verkligen skittråkiga, varför bekymra sig om att göra en kopia?) och Diane von Furstenberg-wraps (åh vad jag önskar att hon gjorde mackor istället för tråkiga omlottklänningar, OMLOTT! "hey where you heading in that dress, 1993?") och ett evinnerligt tjat om tweedkavajer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte hur jag hamnade här, men hamna här iaf :) Håller med dig till 110%. Man ser dom överallt. Äckligt trött och less på dom.

Anonym sa...

frågan är bara vad vi ska tycka om höstens stora grej - napoleonkavajen. det känns lite som om indiemodet expanderar. jag vill inte se brats som försöker se ut som belle & sebastian. hilfe..

Johanna sa...

framförallt vill vi inte se brats som ser ut som adam ant i backslick + kungalock. hjäälp.

nb sa...

hej, jag skrattade just ihjäl mig. coolt. dvs, coolt att jag vaknade upp igen.