måndag, augusti 01, 2005

Bröllopsfeber.

måndag, augusti 01, 2005
Ah men jag dör. Kollar reprisen av sista avsnittet av Bröllopsfeber som jag missade igår. Säsongen avslutas med det galna polska bröllopet som har förberetts hela säsongen, ett danskt bröllop som alla skiter i (för det har bara hållt på i de sista två avsnitten) och Rednex-Annikas riddarbröllop. Och alltså, jag har följt denna serie från början och många störda bröllop har det blivit, men det här jävla Rednex-bröllopet alltså, det tar priset.

För det första så startade deras "reportage" med att voice-overn förklarar att Jens och Annika är kändisar i Sverige. Annika sjöng alltså i Rednex.

(konstpaus)

Och jag undrade som fan vem snubben var, tills det visade sej att han är bakgrundsdansare åt Rednex.

(konstpaus)

Freak-faktorn förstärktes sedan av att dom sålde bilderna (i förskott) till typ Hänt Extra och bestämmer sej för att ha ett riddarbröllop. Alla måste ha riddarkläder. Dom väljer sen Babsan och f.d Fröken Sverige Johanna Lind (hon med skitstora smilgropar och som visade sig ha hjärna som en sockerärta när hon debatterade Fröken Sveriges vara eller icke vara för några år sedan) som toastmaster och värdinna på bröllopet. Babsan! Jag trodde mer om dej! Och den där jävla FS-Johanna är ju bara så käck och scarves-bärande att man vill lägga sej ner och spontandö. Sen får man följa förbereldelserna och typ ett reunion-gig med Rednex och man känner att det här är ju bara så vrickat. Men nu visar dom alltså själva bröllopet och det får mej som tittar att vilja lägga in mej på hispan.

För det första ser Rednex-Annika ut som Ingvar Carlsson med påklistrat vansinnesleende iförd en vit pälsbrämad mantel och klänning. För det andra har dom valt Runar att förrätta vigseln. Glömde jag säga att alla har riddarkläder? Även Runar? För det tredje så säger Jens på fullaste allvar detta under sitt tal under vigseln: "det sägs att det regnade den dan du föddes, men det var guds tårar för att han hade förlorat sin vackraste ängel". För det fjärde avslutas vigseln med att Jan Johansen sjunger Everything I do, I do it for you iförd en skitstor riddarbasker. Sen avslutas bröllopet med en bröllopsfest, komplett med borkakör och the cutting of the cake till tonerna av Jens egna inspelning av Everything I do, I do it for you.

jag behöver stilla mina nerver med ångorna av hårfärg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Bra skrivet! Galnare får man leta efter!

PGW sa...

Hjälp! Jag missade det avsnittet men det blev verkligen så fasansfullt som jag anade! Hur kommer man ens på tanken ..? Det bevisar ju återigen att med mycket pengar kommer tyvärr inte bra smak automatiskt.