lördag, augusti 27, 2005

American Idol - the never ending story

lördag, augusti 27, 2005
Har precis avslutat ett äkta tv-maraton (i motsats till den sorgliga ursäkt för Frasier-maraton som 5an körde för ett tag sedan, med typ fyra avsnitt). American Idol - hela jävla dagen. Jag sket i att jag hade sett en del avsnitt, jag kände att när folk frågar mej vad jag gjorde sista veckan på sommarlovet så kan jag numera lägga till "American Idol-maraton" på listan som hittills bara består av näsdukar, niveakräm och halstabletter.


Ska avsluta kvällen med att göra ett såntdär test som man brukade göra på Skunk (ack, det var tider det). Heja, heja.

5 album i min ipod:

El Perro del Mar - Look! It's El Perro del Mar
Joanna Newsom - The milk eyed mender
The Tears - Here come the tears
Supergrass - The road to Rouen
Feist - Let it die

5 filmer jag har sett nyligen:
-Sin city
-Harold and Maude
-Shaun of the dead
-Finding Neverland
-Pooty Tang (!)

5 trevliga saker som har hänt nyligen:
-American Idol-maraton på tv400.
-En kvinna hörde av sig och sade sig vara mycket intresserad av vår lägenhet.
-Vi bar äntligen ut det där skåpet som vi har fått klättra över i hallen så fort vi ska röra oss mellan kök och vardagsrum.
-Till tonerna av Billy Idol fångade vi tillsist den seriöst skitstora malen som härjat i sovrummet de senaste dygnen.
-Jag insåg att dansen börjar på söndag.

5 böcker jag har läst nyligen:
(okej, halvnyligen iallafall)
-Bling the novel av Erica Kennedy
-Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist
-Middlesex av Jeffrey Eugenides
-Harry Potter and the half-blood Prince
-Sugar, kvinnan som steg ut ur mörkret av...jag kommer inte ihåg. Men boken var inte särskilt bra, så vem bryr sig.

5 mp3-filer i min spellista:
Song for whoever - The Beautiful South
You are my sister - Antony & The Johnsons
Human - Goldfrapp
If you don't want me - Perry Blake
All over the world - Francoise Hardy


Läggdags. Åh vad jag vill blir frisk så jag kan äta en schysst pizza (och känna smaken). Är sjukt sugen på pizza.

0 kommentarer: