måndag, juli 31, 2006

Hurra!

måndag, juli 31, 2006
Nu har jag äntligen löst mysteriet med min lön. Fick tag i den ordinarie kvinnan K.M, som alltså tagit över min gamla kontaktpersons jobb, tillslut. Hon var supertrevlig och hade fått mina löneslippar men inte vetat vem jag är eftersom att gamla kontaktpersonen inte lämnat nån info. Vad bra! Så hon fick ett kuvert i juni med löneslippar gällande jan-jun och ba "eh, vem fan är det här?" och sen gick hon på semester. Gud vad bra det känns att veta att allt löper smidigt och effektivt i stadsdelsförvaltningarna.. Det här med överlappning är tydligen en exotisk syssla som bara utövas i organisationer av tvivelaktig standard.

Jaja, hon bad om ursäkt och skulle ticka av dom och skicka iväg dom idag. Så jag får min lön. Så småningom. Bättre sent än aldrig antar jag att jag borde säga.

7 kommentarer:

Hanna Gustafsson sa...

Phew! Vilken tur!

eff sa...

Yo go grrrl!

eff sa...

Kan inte stava till "you". Dags att äta något, kanske. Eller formattera hårddisken med hagelgevär.

Johanna sa...

Sleepless: Ja, jag reagerade likadant. Haha.

Eff: I go, girl! I go, man? Vafan! Du vet vad jag menar. Äh, vaddå stavfel, du är ju ghetto DAWG!

Ataharis sa...

Jag säger som Fylking: Äntligen!
(om din lön alltså. Jubelidioter.)

Anonym sa...

Men då kanske du vill hänga med på nån sista-minuten med mig! Pretty pleeeeaseee??! Det är ju bara för oss att smöra oss in i tältet bredvid vårt i parken så får vi kanske rabatt... Tänk dig en meny bestående av fetaost och oliver i en vecka, mmmm...

(Ska förresten kolla upp några danskurser i höst. Tycker att mina gener borde ge mig lite gratis när det gäller att lära sig steg...)

Johanna sa...

Adrian: Åh, det var det gülligaste! Tack så jättemycket!

Trulsa: Ja, vart är Fylking när man behöver honom? Äh, vem behöver Fylking när man har dej iofs..

Bel-Hamim: Men kvinna! Frestelsen! Åååååååh fetaost...oliver....spånken...sand mellan skinkorna.. vi får se hur mycket pengar som blir över! Och hur mottagliga dom är för våra charmoffensiver i tältet bredvid. Klart du ska kolla in! Du kommer klara det alldeles galant. Jag dansar på http://www.kairobazar.com/. Där kan man anmäla sig också. Hint, hint. Mina två kurser är båda på måndagar, alltså jag kommer vara så möööör. 2 x 90 minuter direkt efter varandra. Mina stackars vader..