måndag, juli 03, 2006

The Dreaming.

måndag, juli 03, 2006
Dagar som denna när jag bara orkar med att ligga halvnaken i en brassestol på balkongen. Allt rasslande i löven på träden som omger balkongen och moppar som kör förbi på Blommensbergsvägen och ljudet skär i mina öron, påminner mej om varför jag hatar tvåhjuliga fordon with a passion. Orkar inte lyssna på något som iTunes shufflar fram; det är för långsamt, för snabbt, för omelodiöst, för rockigt, för segt. Orkar bara ligga i brassestolen med en tröja över huvudet och dricka kranvatten som blivit ljummet i solen. Orkar bara läsa tio sidor i taget på boken. Ligger med tröjan över huvudet och glider ut och in ur sömn, vet inte om jag håller på att somna eller svimma. Orkar inte röra på mej förrän solen lyser genom grantoppen, när solgasset inte längre når in i vardagsrummet. Vill bara ligga på sängen i det mörka sovrummet under det tomma påslakanet och vänta. Förbannar mej själv för att jag inte är ute i det fina vädret.

0 kommentarer: