fredag, maj 18, 2007

Som sagt.

fredag, maj 18, 2007
I Nelly Furtados nervskavande låt "All good things (Come to an end) så sjunger hon några falsettrader som alla slutar på o-ljud. Efter slarvigt googlande kan jag meddela att hon sjunger:

"Dogs were whistling a new tune
Barking at the new moon
Hoping it would come soon"

Och varje gång jag hör den delen vill jag sjunga

"I was sitting in my mu-mu
watching clips on YouTube
chum-a chum-a choo choo"

Vad är det för fel på mig? Jag har ju ingen mu-mu! Däremot kollar jag ofta klipp på You Tube samtidigt som jag mumlar "chum-a chum-a choo choo". Vill tillägga att nervskavande i detta sammanhang inte är något bra. Det är sådär på gränsen till irriterande, inte så irriterande att man byter kanal utan istället sitter man och är irriterad på att man inte bytte kanal när låten, som efter 25 sekunder blir jätteirriterande, började (nu är den ju ändå snart slut).

Annan låt jag tvångsmässigt sjunger med i och med medvetet fel text:

1. Ledmotivet till CSI. Vet att det är "Who are you" och att texten alltså går "whoooooo are you, woh-oh, oh oh". Istället vill jag inflika Baba O' Riley (alltså en annan låt av The Who) och sjunga "oooooooo' riley, woh-oh, oh oh".

3 kommentarer:

dinajel sa...

Ha! Jag vill alltid sjunga "oooooh whyyyy... oh oh, oh oh... "oooooh whyyyy... oh oh, oh oh... tell me who are youuu whyyyy"... osv. Tycker det skulle passa bättre i CSI-sammanhang än "who are you". Har för övrigt en jättestor affisch på The Who bakom huvudet när jag sitter i soffan. Den där Pete smashar en gitarr in i en förstärkare. Hoppas han inte smashar den i huvudet på mig för att han blir arg för att jag sjunger fel... :)

nina sa...

aahhhahhahahaha..andnöd!

Johanna sa...

Dinajel: Men liksom, "oh why" och "who are you" är ju båda definitivt bättre än "oooh riley" som verkligen inte har nåt med saken att göra! Haha.

Nina: Djupt andetag nu!