torsdag, maj 03, 2007

Karaoke.

torsdag, maj 03, 2007
Det har varit mycket snack om karaoke den senaste tiden i mitt liv. Det är visserligen alltid rätt mycket snack om karaoke i mitt liv av någon anledning, men många av mina kompisar besökte nyligen Sakura där ytterligare en kompis hyrt ett privat rum för att fira födelsedagen. Jag kunde tyvärr inte närvara eftersom jag då befann mig hos morbror + familj, som kvällen till ära erbjöd just karaoke. Morbrors fru älskar karaoke och de har köpt hem jag vet inte hur många piratskivor när de varit på Filippinerna. Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om den kvällen men avstår då min tanke med det här inlägget var något annat. Jag har nämligen funderat på det ultimata karaoke-setet, alltså de låtar man verkligen vill gå lös på efter lite spånken. Låtarna ska självklart vara osjungna av mig, jag får alltså inte välja låtar som jag redan briljerat med. Jag tror att mitt superset skulle bestå av tre låtar med ett extranummer att riva loss efter de stående ovationerna (ehm).

Mitt ultimata karaoke-set:

1. Perhaps, perhaps, perhaps - Doris Day
2. Baby got back - Sir Mix a Lot
3. Young hearts run free - Candi Staton
Extranummer:
Mambo Italiano - Rosemary Clooney

Värt att notera: Har en gång haft chansen att avverka Baby Got Back. Den återfanns, otippat nog, på Viking Lines karaoke. Och jag avstog! Alltså jag skäms när jag tänker på det. Det hade varit så rätt att göra den där och då, klockan 14.00 i ölbaren bland fulla män i läderväst mitt ute på Östersjön.

0 kommentarer: