lördag, maj 05, 2007

Harry & the Potters.

lördag, maj 05, 2007

Blev genuint deppig när jag läste att Harry and the Potters Englandsturné kommer att genomföras typ två veckor innan jag och Shaun åker dit för att fira min födelsedag. Kuken! Hade varit helt fantastiskt att få stå på en all ages-show med näven i luften sjungandes weeee've got to saaaaave ginny weasly from the basilisk, we've got to save the school from this unseen HORROR. Fast min favoritlåt är The Human Hosepipe som handlar om Harrys och Chos misslyckade date.


Well maybe I shouldn't have mentioned Hermione
and maybe you shouldn't have brought up Cedric Diggory
because I'd rather not talk about your dead ex-boyfriends over coffee
and why'd you have to bring up Roger Davies
when he's sitting right there with his tea?
'Cause if you wanted to go out with Roger Davies
how come you're here with me?

Cho Chang what have I done?
I don't care where you and Cedric were snogging
Cho Chang what have I done?
I just want to replay this Valentine's day




Man kan lyssna på låtarna på Harry and The Potters MySpace såklart. Där bör ni också lyssna på Wizard Chess, som innehåller den fantastiska raden: I got a mysterious gift from my dead dad, it was an invisibility cloak, how rad.

Nu ska jag åka till Systemet och handla rosévin som min Systemet-mamma har rekommenderat.

3 kommentarer:

eff sa...

Jag är helt oinsatt i Harry Potter-grejen men tycker ändå att det är ett av de fiffigaste konceptbanden någonsin.

reb sa...

för det första vill jag säga att jag tycker det är helt konstigt att din blogg inte blir mer kommenterad, eftersom den är så fantastiskt underhållande. å andra sidan kommenterar jag ju aldrig själv, så jag har väl mig själv skylla.
för det andra, åh harry and the potters! dagens bästa upptäckt, helt klart. tack tack tack! jag har lyssnat i flera timmar, och hittade sedan vidare både draco and the malfoys samt ginny and the heartbreakers! en sådan fin kombination av musik och böcker det finns! tjoho!

Johanna sa...

Eff: Men säg är det inte? Och om man är insatt i Harry-grejen så framstår det hela som ännu fiffigare!

Jackson: För det första vill jag säga tack. Det var fina ord. För det andra, varsågod! De är så himla grymma. Måste nu kolla in Draco and the Malfoys samt Ginny and the Heartbreakers (fantastiskt namn!). Tack för tipsen!