torsdag, augusti 31, 2006

Ira, Ira..I'm hoooome!

torsdag, augusti 31, 2006
Vi har bokat hotell i New York nu. Mycket sick. Shaun är besatt av tanken på att "göra något" när han fyller 30. Att "göra något" i Shauns värld är inte likställt med att typ äta middag på en schysst restaurang eller gå på teater eller opera, inte heller är det att ha en fest med tårta hemma och dansa bort kvällen i fyllerus. Nej, att "göra något" (eller, "do something" som han säger) måste innebära att sätta sig på ett plan och åka halva jorden runt för att bo på ett sinnessjukt hotel fyllt av popkonst och älghuvuden. But who am I to argue? Herregud jag kan väl offra mej.

Fast, tråkiga fakta: medans vi är borta fyller farmor 70 och Emell föder (antagligen) lilla bäbisen. Men jag får iallafall bo på ett hotell med stora vita, lysande puppor på fasaden.

6 kommentarer:

Victor sa...

fett coolt. jag skickar med en önskelista.

Anonym sa...

så oerhört tufft! fota om möjligt :) När åker ni?

Anonym sa...

Jag vill oxå följa med till NY. Åh va fuskit. Hoppas ni får det superduper bra.

Johanna sa...

Victor: Så får vi se vad tomten kommer tillbaka med!

AiW: Lovar!

Anna: Ska fota som fan. Måste bara hitta digitalkameran, den verkar ha kommit bort i flytten. Hm. Vi åker 1:a november, tror jag. Jag har sämre koll än vad jag borde ha känner jag nu, haha.

Ida: Du kanske får plats i väskan? Jag hoppas också att vi får det superduperbra!

Anonym sa...

my oh my, fasaden är så oemotståndlig att jag vågar mig på min första kommentar. jag vill veta mera om hotellet!

och nu när jag ändå ger mig till känna: jag gillar det du skriver.

Johanna sa...

Klockarbarbro: Hotellet heter The Gershwin Hotel, och man kan titta på lite bilder på gershwinhotel.com, priserna är dock lite missvisande då man kan boka för riktiga kalaspriser via Opodo och Expedia. Man kan googla också, då kommer en massa privata bilder fram som folk tagit på hotellet! Om man gillar att sova med sju främmande personer i våningssängar så kan man få rum för 200 spänn natten. Och det ligger supercentralt, med Chrysler Building och Empire State Building bara några kvarter bort. Åh nu låter jag som en resekatalog.