måndag, augusti 21, 2006

Den vita massajen.

måndag, augusti 21, 2006
Jag och Bel-Hamim beslöt oss för att avsluta min hårda arbetsvecka genom att dansa oss svettiga till schlager på ett trångt dansgolv med barbröstade bögar i medelåldern (även känt som Lino). Det var ju ett ovanligt vettigt beslut och fast jag var så trött att jag praktiskt taget var komatos så lyckades vi hålla igång till strax efter 3 på morgonen, men hur skulle man inte kunna hålla igång typ sju timmar efter den välbehövda läggdagstiden när man får jucka febrilt till Kroatiens ESC-bidrag, komplett med hoyla-loyla-refräng och "Afrika paprika"-rim, för att i nästa sekund hysteriskt göra apljuden i Antiques "Dinata" och bli nergeggad av en svettig rygg?!

Och apropå Afrika Paprika, efter att ha svept i oss ett antal kriminellt starka drinkar i Bel-Hamims lya på Kungsholmen beslöt vi oss för att blanda en komprimerad variant av drinken Fidel Castro för att tappa på PET-flaska och svepa på vägen till Lino (som de sofistikerade kvinnor vi är). Nja. Det kan ha varit något mystiskt med den Ginger Ale vi använde för det hela smakade bara russin, vi döpte genast om den närapå odrickbara groggen till "Russin Tretow" medans vi väntade på bussen. Så kommer bussen. En stor blå buss. Vi går på den stora blå bussen. I hela den stora blåa bussen sitter det endast 12 människor, tre blonda svenskor och deras sällskap - nio massajer i komplett massajutstyrsel. Situationen var något surrealistisk och vi vandrade samlat till den bakre delen av bussen där Bel-Hamim förvånat delar med sig:

"Jag hade så svårt att hålla mej för skratt."
(tystnad)
"Jag som älskar Afrika."




Det var en fin kväll!

8 kommentarer:

Anonym sa...

de där massajerna visar sig lite här o där, om jag någonsin ser dem ska jag gå och fråga om de känner den söte lille massajern som jobbar på cafe på Zanzibar...ehr...

Anonym sa...

Ha ha hahahahahaha!!! Sitter och gråter av skratt framför datorn...

Men för er som inte känner mig; jag är faktiskt jättesnäll och inte alls så där otrevligt kolonialistisk som jag verkar vara... Det var bara så... så OTROLIGT surrealistiskt.

Plus att jag var rejält på kanelen.

Var och gnuggade bringa med svettiga bögar även igår. Och jag som undrar varför jag aldrig får hångla...

eff sa...

Åh. Fy. Fan.

"Russin Tretow"

Bästa namnet på en drink någonsin. Döpt efter en Google-sökning. Shit.

Någon måste designa drinken "chips tuttar" nu, fort som fan. "Rock hade luja" låter som något med is i.

Fy fan, jag spontanapplåderade när jag läste det där.

dinajel sa...

hahaha! aaasroligt, johanna! :D och hur kunde du spontankommaihåg "russin tretow"-googlingen bara sådär? som sagt, aaasroligt! :D

och ytterligare en fördel med plejset ni var och dansade på är kanske att det är väldigt kort kö till damtoan? eller kanske inte. :)

Like A Bad Girl Should sa...

men alltså.... jag vet inte vad jag ska säga..... jag vet faktiskt inte det.

/L.

eff sa...

Hahaha...

Ett nytt namn på en drink hittade jag just i min statestik.

"knulla i mjölby"

Det känns som det måste vara någon slags hemtillverkad sprit i det. Eller billig öststatsvodka åtminstone.

Johanna sa...

Virvla: Det kanske är nån sorts massaj-invasion på gång? Det skulle vara härligt!

Bel Hamim: Vi vet nog vad som döljer sig bakom din oskyldiga, vackra och kloka fasad!

Eff: Ja säg är det inte? "Chips tuttar" kanske får bli barsnack? Däremot så är jag rätt säker på att "Rock hade luja" skulle bli en storsäljare. Mycket is, tror jag med.

Dinajel: Jag tror att det var för att vi konstant upprepade frasen "FY faaaan vad det smakar russin. Och sprit. Och russin!". Då kommer man osökt att tänka på "Russin tretow" - världens roligaste googling. Damtoan, kan jag dock säga, existerade inte! Alla toor var Herrtoor och vi hamnade nästan i fight med en snubbe som trängde sig. Haha!

Taxi: Äsch, låt inlägget tala för sig själv!

Eff, igen: Mwahaha, ja det lär ju vara hembränt i en "Knulla i Mjölby". Kanske bara hembränt tillochmed..

Anonym sa...

"Russin tretow"? Det var som...jag tror faktiskt att det var jag som gjorde den där sökningen en gång i tiden... Drinknamn...otroligt...

Ha de!
/T'sy'f ~pl