måndag, januari 19, 2009

Max torrent. Kommer vovven. Max inte ladda ner.

måndag, januari 19, 2009
Hörrni, fan va bekväm man blir av internet (o rly?). Jag tänker på när man var liten tonåring och spenderade hela dagarna med att kärleksfullt smeka sina cd-skivor och drömma om nästa tripp till skivbutiken då man skulle köpa den eller den skivan, kanske nån singel. Man väntade troget på skivsläpp och infann sig på Pet Sounds eller Mega eller något när dagen D infann sig. Men nu. Nu så är man ju helt van vid att skaffa musik med några tangentklick. iTunes, Spotify, torrents.. Man hör något man gillar och man knapprar in namnet och vips! så är det tillgängligt.

Det är därför jag blir så jävla frustrerad och drabbas av en helt oresonligt påtaglig irritation när man hör något man gillar - OCH SÅ GÅR DET INTE ATT FÅ TAG PÅ! Inte för att bandet eller artisten är så litet och obetydligt, utan för att det inte släppts än. Min reaktion blir liksom instinktivt ett How very daaaaare you!!!, som om jag var någon jävla pascha som bara inte kan få in i sin tjocka skalle hur något inte kan finnas tillgängligt när jag behagar nyttja det.

Och så kanske man kollar in releasedatum och ser 2/2 och tänker att "men guuuuuuud det är ju hur länge som heeeeeeeeelst". Sedan påminns jag om hur jag och mina kompisar peppade på ett skivsläpp ett jävla halvår innan det var aktuellt och bara "ja, åh, snart släpps den!!". Gud, hur har mina perspektiv förskjutits så mycket på så kort tid?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för skiva vad är det för skiva?

Nathalie Drambo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johanna sa...

Haha, just den här gången var det The Views nya singel Shock horror: http://www.youtube.com/watch?v=GdDFDxfj1F0

Jag kände att jag behövde den och en BiB, så är fredagkvällarna kirrade en tid framöver. Men nähä.

annalin sa...

Amen jag veeet, jag skrev precis om detta också.
http://annasoundtrack.blogspot.com/2009/01/men-jag-lskar-dig-nd-spotify.html

Det är därför man inte kan ta bort TPB från Favoriterna, även om man är Vuxen Nog.