måndag, januari 19, 2009

Karaoke all alone, Frank Sinatra's microphone.

måndag, januari 19, 2009
Det bästa med störda YouTubefenomen är när folk blir kreativa. Jag tänker på hela Dramatic chipmunk-grejen till exempel. En person postar en video med en rolig chipmunk, någon lägger till en hög hatt och monokel, någon annan lägger till ett lasersvärd och till slut så har man 25 små olika versioner på ett originalklipp på typ 5 sekunder. Nu har det ju såklart även hänt med Literal Video Versions. Ni vet, dom där jag skrev om förut och som ni säkert fått forwardade på jobbet. Problemet är ju att det tillslut bli väldigt svårt att hitta antingen originalversionen av klippet, eller att bara sålla mellan de roliga nya videorna. För i ärlighetens namn så är det kanske bara en tiondel av alla remakes som faktiskt är något att hänga i granen.

Nu hittade jag iallafall en rolig literal video version till. Jag bjussar på den och tipsar samtidigt om att undvika till exempel en literal video version av George Michaels Careless whisper. Den var inte rolig alls.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lite som de där klippen med the evil baby (eller vad den nu hette). Haha, det var ju jätteroligt! Det var väl då vi skrattade så högt och länge så grannarna bankade i väggen?

Unknown sa...

Ååhh Dramatic chipmunk! Jag hade glömt att den fanns! Nu känner jag mig hel igen. Tack.

Rebecca sa...

hahaha. spiderman!

Anonym sa...

Nnnnnnnnggghhhhaaaaaaahahahahahahahahahaha!