tisdag, januari 13, 2009

Bättre än bottle in a giny, I guess.

tisdag, januari 13, 2009
Hade glosförhör med mina åttor. Ett av orden var "genie in a bottle". När jag sedan sitter och rättar ser jag att en av eleverna skrivit "giny in a bottle". Jag tyckte det var jätteroligt. Så roligt att jag hela resterande dagen fick bita mig i läppen för att förhindra ett plötsligt "hööhöööhöööö" från mitt håll när mina elever satt och arbeta superflitigt.

Liksom, jag är alldeles för omogen för att vara lärare! När ska någon avslöja bluffen?

3 kommentarer:

Victor sa...

jag kan komma förbi och föreläsa om vem du egentligen är.

Anonym sa...

Helt off topic, men roligt: http://bastjustnu.blogspot.com/2009/01/dagens-fritidsfrslag-090114.html

Anonym sa...

det är min konstanta rädsla sen jag exades ut som lärare; att nån ska avslöja mig. som bluff.