torsdag, november 09, 2006

Nog!

torsdag, november 09, 2006
Program jag inte skulle sakna om de lades ner och försvann för alltid:

Time-Out
Sport och buskis. Sport och buskis! SPORT OCH BUSKIS! Men ni hör ju själva.

Hey Baberiba
Ord kan inte beskriva hur vansinnigt o-roligt Hey Baberiba är. David Hellenius sätter på sig en peruk, stammar med konstig röst och spelar korkad. Jättebra imitation av kungen, verkligen jättebra. Christine Meltzer sätter på sig en peruk, målar läppglans utanför munnen och spelar korkad. Jättebra imitation av Linda Rosing, verkligen jättebra. Poängen är att det inte finns några komiska poänger, förutom perukerna och de konstiga rösterna. Jag skrattar inte ens åt det vansinnigt dåliga, för det är just bara dåligt. Och namnet? Ska det vara spexigt eller?

Efter tio
När blev Malou vin Siwers så sjukt osympatisk? Jag hade helt missat det, men det är ju helt tydligt när man ser den här urvattnade Oprah-pastischen till program. Alltså jag vet inte vad som är värst: hennes självgodhet, att hon behandlar gäster och publik som idioter eller alla vidriga ämnen som behandlas (själsliv, moderskap, grötgrötgrööööt). Dessutom är bakgrunden, dekoren, så konstig att jag känner mej åksjuk när jag ser skiten.

9 kommentarer:

eff sa...

Jag håller med fullständigt!

Efter tio är ju anskrämligt dåligt (och ganska så äckligt). Malou låter dessutom som hon knaprar Valium innan sändning, en knarrig diftongsoppa är allt jag hör emellanåt. Oprah-pastisch är helt rätt ord. Oprah har ju en balans i sin programledarpersona som helt saknas.

TV4 verkar ha brist på skickliga dekordesigners eller vad det nu kan heta. Tycker alla deras studiobyggen varierar på en skala från fult till kriminellt.

Anonym sa...

Fast det är faktiskt en ganska bra imitation av kungen. Och jag har koll you know.

Johanna sa...

Eff: Ja, äckligt är ordet. Det är verkligen äckligt.

Bel Hamim: Det är mycket möjligt, och jag litar på ditt omdöme. Men jag får liksom känslan av att eventuell träffsäkerhet mer har med ren tur än med komisk känsla och tajming att göra. Dom tänker typ "okej, peruk, rolig röst och korkade repliker - det blir kungen" och i det här fallet råkar det bli det, men sen applicerar dom det sättet på alla de imiterar.

Anonym sa...

Absolut, och knugen är liksom inte så svår att imitiera. Det krävs ju endast att man pratar lite luddigt och korkat. Och det säger ju egentligen mer om knugen än om Baberiba-gängets skådespelartalanger.

dinajel sa...

tack!!! jag hatar också hey baberiba, men alla andra verkar älska det?!

david hellenius var bra när han hade det där pratprogrammet i ztv för hundra år sen (tror det hette ventil?), men sen dess har det gått utför.

och håller helt med eff och övriga om tv4:s dekor och studiobyggen. nu kollar jag extremt lite på tv4 (eftersom det är så hysteriskt dåliga program där), men råkade se hallåa-studion häromdagen och det såg ju för tusan ut som ztv:s studio från 1993!!! pinsamt fult.

Anonym sa...

timeout är så typiskt svenskt tråkigt och deras "komiker" är så lamt svenskt tv4-grå-tråkiga. tv4 är till för den som vill att allt ska vara som det ska vara. nyheterna ska heta nyheterna och sporten ska heta sporten osv osv osv

Anonym sa...

Inte för att jag ska vara den som är den men just kungen imiteras väl ändå av den andra snubbe, Peter Magnusson (?). Sen kan man ju diskutera bra/dåligt men det är en annan femma..

Johanna sa...

Bel Hamim: Sorgligt, men sant!

Daniel: Och ett tag var han väl programledare för ett av mina all time favourite-program, Tryck Till!? Ja, det var han.

Linda: Ja det är väldigt mycket.. hmm.. Svensson.

Ellinor: Du har rätt! Peter som är med på kvinnoturnén (eh, you know) ja. Äh. Principen är densamma, men rätt ska såklart vara rätt!

Anonym sa...

What's up med mattorna som ligger utspridda under den tronande Maloun? Inte snyggt nånstans alls.