onsdag, november 08, 2006

Leaving New York.

onsdag, november 08, 2006
Hallå jag är hemma. Sjukt trött och vansinnigt kall (från hotellrum vars element ljudligt spann hetta nätterna igenom till vardagsrum där elementet mest bara verkar vara dekoration) och allt verkar så litet. Pyttehus, pytteläsk, pytteALLT. Men i gengäld: tystnad, ren tunnelbana, luft som man bara vill dra ner i lungorna och behålla där. Men det är förstås petitesser och precis som alla andra önskar jag att jag hade minst en vecka till, helst en månad, kanske ett år. Det är så mycket att man först bara vill låsa in sig på hotellrummet och kolla på Saved By The Bell-repriser, men sen vill man inte ha något annat. Bara diners med servitriser som pratar bred Brooklyn-accent när de fyller på ens kaffe, "Borderline" med Madonna i högtalarna, gubbar i hjälm, rykande trottoargaller och gula taxibilar utanför fönstret. Ljudet av sirener har aldrig varit så romantiskt.

Popkulturella höjdpunkter:
1. Se "Borat" på utsåld biograf i Chelsea, kändisspotting: Gina Gershon traskar ut ur salongen efter oss. Självklart skitsnygg.
2.Hinka Malibu & Coke (macho is my middle name) på ett nästan tomt Ray Fisch i Lower East Side och nästan sätta spånken i halsen när Johnny Knoxville rajar in med en stor pizzakartong från Ray's Pizza i handen. "Eh, are we like alone in a bar with Johnny Knoxville and a huge pizza?" Acceptera universums nycker när Johnny lufsar fram till vårt bord och bjuder oss på pizza med peperoni. Slutsats: Johnny har antagligen ett ohälsosamt förhållande till sprit, jag har ett ohälsosamt förhållande till min egen coolhet och vägrar ta fram kameran.

Men mer om det senare. Nu ska jag smeka min nya iPod, inhandlad i Apples föredomliga butik på 5th Ave. Definitivt mer om det senare.

12 kommentarer:

Victor sa...

snyggt jobbat!

dinajel sa...

way to go!

då kanske du är extra laddad inför The Hoff-puben imorgon? ;)

Anonym sa...

Jag försökte precis ringa. Vet inte om du bytt nummer kanske... Tänkte vi måste pratas vid innan vi kommer imorgon. Ska bli kul att höra hur ni haft det. Kram kram

Johanna sa...

Victor: Damn right!

Dinajel: Ska försöka trilla in, ja!

Ida: Batteriet på hemtelefonen dog när jag satt mitt i ett samtal (som jag fick fortsätta på mobil), så det var nog därför det inte gick vägen. Men det är samma hemnummer! Mejlar mitt mobilnummer!

Anonym sa...

Välkommen hem! Var johnny sådär trashigt snygg även i verklignheten? Och bilder på min lägenhet är på g, det börjar se helt okej ut här nu så.. Nu drar jag snart till Gävle för lite partaj. Inte som NY, men iaf lite miljöombyte... (ska bli spännande att bo i samma hus som en hel del social-grupp-åtta-människor)

Anonym sa...

fan va coolt! jag hade nog själv aldrig känt igen en kändis när jag sett den. hoppas jag hittar nån känd tysk i Berlin typ Claudia Schiffer eller David Hasselhoff :D

Hanna Gustafsson sa...

Om jag åker till N.Y och går till precis samma ställe som du, tror du Johnny Knoxville kommer in och bjuder mig på pizza också?

*är grön av avund*

;)

Johanna sa...

Anna: Tack! Mja, man kan väl säga att han ser precis likadan ut i verkligheten, lite mindre concealer och så bara! Haha. Gävle? Vad ska du göra där? Bilder! Ja! Bra! Fatta att vi flyttade typ 100 år innan dig, och vi har inte ens fixat klart ett enda rum. Snarrk.

Lindus: Hehe, kanske hittar du Die Toten Hosen??

Sleepless: Men gud, jag skulle ju ha sparat pizzaslicen till dej! Fatta grejen, Johnny Knoxvilles pizzaslice i en tupperware-burk med lite formalin. Hade gått för höga summor på eBay! Jag undrar om det är så att han spelar in i närheten av baren, för bara 20 minuters promenad därifrån, i East Village, sprang vi på ett filmteam (det andra filmteamet vi stötte på faktiskt). Isåfall är han säkert där ett tag till!

dinajel sa...

kul! såg du dom fina korten jag tog på dej och din söta pojke på lingonords galleri?

jag har dock inte med mej kameran ikväll. som tur är kanske... ;)

Ataharis sa...

AVIS är bara förnamnet... :)

Chris sa...

du verkar så här grym tjejen...

(när blev jag tonåring i betongen igen?)

Johanna sa...

Dinajel: Visst såg jag dom! Redan när de publicerades första gången. Och det var nog lika bra att du inte hade kameran med, är det bara jag eller dras det extra mycket nördar och suspekt folk till pubarna nu för tiden??

Trulsa: Hehe, jag hade så gärna delat med mig av både pizza och den minimala konversationen!

Christina: Vi är alla, innerst inne, tonåringar i betongen. Vi bara låtsas om något annat!