onsdag, november 15, 2006

Booz crooz.

onsdag, november 15, 2006
Okej, det är andra kvällen i rad som jag och Shaun gått ut för att äta samt gå på spånken. Och jag vet inte vad som är pjoblemet, som ett av mina fritidsbarn skulle sagt (anekdot berättas vi annat tillfälle), men jag dricker mängder utan att bli särskilt dragen. Okejokej, inte ett problem - man är väl vuxen (dvs jag dricker inte för att bli full utan för att det är så gott = största livslögnen näst efter "jag är inte bög jag och min killkompis brukar bara suga av varandra" nej okej det är ingen livslögn det har med definition av sexualitet att göra och den diskussionen ska vi ha under ett nyktrare tillfälle vilket i sig är en paradox eftersom mitt resonmang precis tog avstamp i att jag var ganska nykter, något jag torde ha motbevisat vid det här laget SKÅL). Jaja, det hela påminner mej om ett av de roligaste ögonblicken på senare tid. Jag och Shaun sitter på ett flygplan över Atlanten. Tvärs över gången sitter en tant som fått rullas in i rullstol (för att hon var gammal och extremt skröplig). Hon ägnar 8-timmarsflygningen åt att lösa korsord och dricka sprit. Shaun kommenterar det hela med "that old bag is boozing like a trooper", vilket då fick mej att skratta hejdlöst. Och nu när jag tänkte på det så frustade jag till såpass att det flög snor ur näsan på mej - för det är kul att en gammal skröplig tant i rullstol "boozar som en trooper".

Andra kul saker:
1. Jag skrev precis ett mail till min handledare. Ja alltså läraren jag går med under min praktik (VFU). Mailet skickas alltså halv ett på natten, och skrivs under alkoholpåverkan.
2. Har lurat med Bel Hamim, och kanske Liza, på 12 timmars fylla på finska havet. Vi måste fylla på barskåpet (tro det eller ej).
3. Både Avenue Q och Jacques Brel is alive and living in Paris ska sättas upp i Stockholm. Ska vara asbra, orkar dock inte länka, ni får fan googla. Tänkte se båda, samt off-Brodwayproduktionen Evil Dead, the musical när vi var i NYC, men det, liksom gigget med Jesus H Christ and the four horsemen of the Apocalypse gick tyvärr i stöpet.


Jag stavade precis "gick" som "juck". Dags för några avsnitt av Arrested Development s3 innan jag däckar tror jag.

6 kommentarer:

eff sa...

Jesus H Christ & the four Hornsmen of the Apocalypse. Jag är petig, men band som sjunger saker som "Connecticut's for fucking" bör alla veta exakta namnet på så de kan tjata på skivaffärsinnehavare.

Dock är ju promillepåverkan amnestigrundande, så du är förlåten.

Like A Bad Girl Should sa...

jag mår ASBRA idag! hur mår du?

mina wordvers blir förresten bara konstigare och konstigare....

rnvuncxi, anyone?

/L.

Anonym sa...

Fylla?! Hade ingen aning om att jag tackade ja till nåt sånt igår...

Lova bara att du tar hand om mig om jag når den punkten då jag försöker prata finska med mina landsmän.

Johanna sa...

Eff: Jag skrev som sagt "juck" istället för "gick"...

Taxi: Jag har mått bra faktiskt! Kunde inte riktigt somna förrän framåt 5-snåret och då hade jag liksom redan nyktrat till = ingen bakfylla. Hurra!

Bel Hamim: Moi mukulat?

eff sa...

Exakt. Promillepåverkan är godkänd grund till amnesti från dylika frågor om övertrampet inte är alltför stort. Två bokstäver är ju försumbart.

Sitter i detta nu och ful-laddar Arrested Developments tredje säsong. Såg aldrig klart den när det begav sig. Att de la ner det är ju ett oerhört övergrepp. De två första säsongerna är ju så roliga att man dör flera gånger.

Vi kan tänka oss FOX som en kvinna och skrika "That BITCH!" bara för det.

Johanna sa...

Eff: Åh avsnittet som sändes efter att det offentliggjordes att serien skulle läggas ner är så stört bra! SaveOurBluths.com!

Shit alltså, jag blir helt vansinnig när jag tänker på att de lade ner serien (samma idiot som lade ner Carnivále efter s2). Definitivt en av mina käraste DVD-boxar (då räknar jag alla säsongerna som en).