tisdag, oktober 11, 2005

100 spännande fakta om mej, del 7.

tisdag, oktober 11, 2005
61. Min låtsaspappa har funnits namngiven på galna nazi-homofobers listor över partipolitiskt aktiva hbt-personer. Det roade oss mer än den gången han fick reda på att han låg på nån dödslista som några extremister hade kluttat ner i ett förvirrat ögonblick.
62. Jag tror inte på string-trosor.
63. Jag gillar att köpa skor, men har svårt att hitta skor som jag både gillar och kan ha på mej. Hög hålfot är Guds straff.
64. Jag pratar jättemycket. Och ganska fort.
65. C har en gång sagt att jag är en av de roligaste personer hon vet (tror jag, jag kan ha fabricerat det här något.. mitt minne är som sagt inte det bästa..ehem). Hon ska förövrigt bli pastor och när hon gifter sej ska jag sjunga Everything I do, I do it for you för henne, iförd skitstor riddarbasker.
66. Internskämt is the new black. Tycker jag.
67. Jag tycker att egenpoppade popcorn är godare än micropop.
68. Jag älskar BBC-filmatiseringen av Stolthet & Fördom och ser inte ALLS fram emot att se Keira Knightleys konstant uppspärrade fejk-plutläppar rama in det underbett som Elizabeth Bennet inte har. Plus, ingen kan återskapa Colin Firths klädbad i dammen på Pemberley så varför försöka? (jag vet att det finns en tidigare filmatisering än den med Colin Firth och Jennifer Ehle, men där ser Lizzie Bennet ut att vara 13 och Mr Darcy ser bara obehaglig ut så jag iggar den)
69. Jag gillar öl.
70. Jag gillar förkortningar och omskrivningar. (Som t.ex frukost - frulle, frukt - frutte, chips - chirre, dip - dirre osv i all oändlighet tills jag inte kan göra mej förstådd)


Nu ska jag in och handla höstens drömskor.

6 kommentarer:

Kaptenen sa...

Bra brulle du skriver...

dinajel sa...

jag tror iofs att det officiella smekordet på blogg är blorre.

Kaptenen sa...

Okej då... Men det är svårt att skriva 100 spännande fakta om sig själv...

Anonym sa...

Mmm du minns fel. Det var DEN roligaste.

Helena L sa...

Äntligen någon som säger chirre och dirre! Min söndagsmantra.

Helena L sa...

Mitt söndagsmantra, ska det naturligtvis vara.