lördag, juni 23, 2007

XTRMNTR

lördag, juni 23, 2007
Efter att igårkväll ha njutit av en sann fiskfrossa i goda vänners lag hos supertjusiga Karin, tätt sammanstjärtade på den fina glasverandan med utsikt över den lummiga trädgården, övergick mitt liv idag abrupt från gemytligt, fryntligt vitvinspimplande och allmänt River Cottage-porrigt till att bara vara ett INSEKTSHELVETE.

Bananflugorna har tagit över mitt kök. Ironiskt nog alltså efter min storstädning. De har inte bara tagit över, de har förvandlat det till ett Förökningsläger av mastodontmått. Tydligen är vår köksbänk ett jävla knullmecka för de äckliga små liven. De sitter i rad på sladden till vattenkokaren och bara .. sitter. Bidar sin tid. Ligger med varandra. Åh äckliga jävla flugor! När vi spolade vatten idag så flög typ en miljard flugor upp från nowhere och bah "SURPRIIIIISE". Så nu är det krig. Har bombarderat hela köket med min häxbrygd (vatten, diskmedel, saft, vinäger) och medans jag skriver det här förvandlas alltså mitt kök till ett bananflugeholocaust av sällan skådat slag.

Bring it on, bananafly BEE-YOTCHES!

5 kommentarer:

eff sa...

Dammsugaren. Sjukt effektivt. Jag glömde en soppåse några dar för mycket mitt under rötmånad och hade liknande problem. Ställde dammsugaren i köket med sladden i och drog igång den så fort jag såg en eller tjugitre bananflugor. Det har aldrig gått så fort att bli av med dem som då. (De slås ihjäl mot insidan av dammsugarslangen för det mesta. Jag hade inga problem med motoffensiv från dammsugarpåsen.)

Pärlan sa...

hahhahaha, gud va roligt arg du är! och vad mysigt det lät att sitta på en glasveranda och äta fisk.

Victor sa...

varning bara: don't wage wars which cannot be won. säkra metoder rekommenderas, typ dammsugare.

Unknown sa...

Det är knullfest hos mig med. Bland dammrådisarna. Hade problemet med bananaflugsen i förra lägenheten. Kaustik soda är ett bra preventivmedel.

Johanna sa...

Eff: Nästa gång kanske jag kör en liten dammsugarblitz!

Linda: Men gud jag blir så arg på de där flugjävlarna! Det var supermysigt att äta fisk på glasverandan. Tårta och gott fanns med.

Victor: The war is over and I was victorious! Det finns inte en jävla bananfluga i sikte. Däremot tre häxbrygder med ruttnande små bananflugelik en masse. Urrk.

Pojkfröken: Hur sorgligt är det inte när knullfesten pågår hos bananflugorna och dammråttorna?