lördag, juni 30, 2007

Spinderella ain't a fella (but a girl DJ)

lördag, juni 30, 2007
Skillnaden mellan tjej-DJs och kill-DJs
När Shaun (kill-DJ) spelar och trixar lite med skivspelarna och råkar trycka på paus och det blir tyst så händer följande: folk vänder sig om, kollar mot båset, ser att en kille står där, pustar ut, tänker "okej, snubben fixar det" och fortsätter supa.

När jag (tjej-DJ) spelar och en propp går varpå hela anläggningen plus en rad med lampor dör så händer följande: folk vänder sig om, kollar mot båset, ser att en tjej står där, rusar fram, ropar "oj, råkade du trycka på OFF-knappen?". Då svarar jag "nej, strömmen har gått". Då får jag till svar "testa att trycka på ON-knappen", av välmenande killar. Då vill man svara "Mmm, kan du komma hit och trycka på ON-knappen med din KUK så ska vi nog se att allt börjar funka som det ska igen".


Bah mänskligheten alltså! Hur ska vi fortleva med alla dessa heterokarlar i vår omgivning? Jag bara undrar. Okej lite varm om bakhuvet nu. Måste sova. Ska upp och jobba klockan 08. Välstruken och välkammad. Fick shots av bartendern. Varför gav jag inte bara bort dom? När jag kommer hem från jobbet imorrn kommer jag typ ha intentionen att komma hem och kolla på The Riches, men istället somna kl. 19 framför Förfest hos Gabriel (visserligen säsongsavlsutat men you get my point) med dräggel i mungipan.

11 kommentarer:

Anonym sa...

"kan du komma hit och trycka på ON-knappen med din KUK så ska vi..." aahahahaha!!! Vilka fantastiskt roliga bilder jag fick i huvudet nu! :)
Du var toppenbra igår (som vanligt)! Puss puss

Anonym sa...

Jag har försökt. Det går inte att tacka nej till gratis shots. Måste vara någon instinkt djupt inrotad i ryggraden :)

angelica sa...

hear hear. det värsta var när jag och mathias spelade skivor TILLSAMMANS och jag fick en lapp där det stod "skit ner din fitta och dö". mycket trevligt.

Anonym sa...

Det heter faktiskt säkring, inte "propp" :P

Johanna sa...

Bel Hamim: Nästa gång säger jag det, så får vi se vad som händer! Åh tack söta, puss!

Mma: Jag tror att du har rätt. Vikingablodet?

Angelica: Och liksom, om man bortser från graden av oförskämdhet och bara ser till den otroligt märkliga meningskonstruktionen så undrar man ju varifrån personen blivit utsläppt! Människor alltså. Idioter.

Marre: Haha! Det var männen som fixade skiten som sa propp först! Jag bara vidarebefordrade infon!

Anonym sa...

Ja, det finns ju kukuttag i dj-utrustning. Vet väl alla!

Hörde av L att det är Blümchentema nästa gång, så då får jag ju lov att pallra mig dit... vi har en deal, för övrigt; nästa 90's måste man ha gamla favoritplagg från 90-talet på sig. Se det som en utmaning! Jag ska ha samma kläder på mig som jag hade när jag såg Frontline Assembly på Elverket 1996. :D

Like A Bad Girl Should sa...

you know I know what you're talking about...
och du vet säkert vad jag ska ha på mig ;)/L.

David sa...

Hahahahahahahaha.
KUKEN -- en nyckelhistoria.

Pärlan sa...

men det bekräftar ju bara min stadiga teori om att såna där killar är ointelligenta. det går liksom inte ens att förklara... för dom.

eff sa...

Haha, det blir som bäst när du är berättigat arg.

Yrrol fast i verkligheten.

Johanna sa...

Karin: Måste vara därför alla tjejer är så dåliga på att spela skivor!

Gud alltså, i början av 90-talet var jag liksom tio år, och i slutet var jag 18. Hur välja något ur detta spektra av klädmissar? Kanske borde satsa på cykelbyxor och bjärt kulört inkamönstrad t-shirt?

Dexo: Ja inte är det en kärlekshistoria iallafall!

Linda: True dat.

Eff: När jag är arg är det alltid berättigat! Om tio år kommer jag vara Suzanne Reuters flygvärdinna som misshandlar passagerare i gips. Just you wait.