måndag, mars 19, 2007

Munkavle efterlyses.

måndag, mars 19, 2007
Musiker som måste stoppas innan min hjärna exploderar:

Natasha Bedingfield, eftersom: alla hennes texter handlar om att hon inte kan skriva låtar (kallas försjälvinsikt) och för den plats i helvetet som reserverats åt henne efter att ha släppt Single girl, en av 2000-talets värsta låtar - alla kategorier. Natasha, vad vill du oss? Vad vill du säga med din musik? Är det för mycket begärt att skriva texter där varje ord inte måste ombetonas för att passa musikens rytm ("there's no other way, to better say..")? Din röst skär i mina öron, den framkallar rysningar och gåshud i det varmaste väder, den ger mej nervryckningar under vänster öga. Nu för tiden kan man utföra mirakel i hela världens musikstudior, alla kan sjunga med lite god hjälp från ljudredigering. Det finns alltså ingen anledning, ingen ursäkt, att låta som Natasha Bedingfield gör. Stoppa plågsamma sångförsök!

6 kommentarer:

Anonym sa...

hah! jag tänkte skriva ett likadant inlägg idag efter att ha sett hennes "i wanna have your babies" (WTF?!) på mtv imorse. vad är FELET på den tjejen?

eff sa...

Är hon fortfarande aktuell, alltså? Både hon och hennes bror var väldigt enerverande för sisådär 4-5 år sen, eller när det var.

Det är väl en av fördelarna med att ha trasig (M)TV, och undvikandet av allt vad skval/reklamradio (P3 är f.ö. väldigt mycket som reklamfri reklamradio nuförtiden). Man slipper höra massa sånt otrevligt.

Pärlan sa...

och jag har inte ens hört denna människa!

Johanna sa...

Lisa: Ja, hahaha, jag skrev det här efter att den låten spelades på någon av musikkanalerna. Den låten var precis lika vidrig som alla hennes låtar någonsin har varit. Giv mig styrka!

Eff: Jo du, hon har precis släppt nytt. Brorsan var ju poppis först, sen var ju han med i en bilolycka eller nåt och tog år på sig att återställa sg till ursprungligt skick. Under den tiden slog Natasha till, som om världen inte kunde klara sig utan ett Bedingfield-syskon..

Jag lyssnar ungefär aldrig på radio, men älskar mitt Vh1, som tyvärr då känner sig tvungna att spela nya videor. Ibland är de nya videorna Natasha Bedingfield. Då vill man dö lite,

Linda: Det måste du ha gjort! Du kanske bara inte vet att det är hon som är hon?

loppispoppis sa...

hehe, vad roligt du skriver. Jasså, hon har kommit ut med något nytt... =)

eff sa...

Jajust det, brorsan bröt nacken tror jag. Har för mig att ett mörkt hörn av mitt inre gillade det. Men det förnekar jag i domstol.