tisdag, mars 13, 2007

Istället för kontaktannons, förvirring.

tisdag, mars 13, 2007
Hittade en otroligt förvirrande kontaktannons i senaste numret av lokaltidningenMitt i Söderort.

Ja hejsan! Jag är troende, tycker om
skogspromenader, långa män o en
som jobbar i skogen. Hoppas han ser
detta. Han ska vara gullig, ung, kär-
leksfull o lite blandat.


Alltså, tycker hon om långa män i allmänhet och vill kungöra det för allmänheten innan hon efterlyser killen som jobbar i skogen? Får man svara även om man bara är en lång kille, eller är det bara killen i skogen som ska svara? Om killen i skogen som hon hoppas ska se detta inte är gullig, ung, kärleksfull "o lite blandat", får han inte höra av sig då? Eller menar hon kanske bara att skogspromenader, långa män och någon som jobbar i skogen är hennes tre huvudintressen? Är mannen i skogen kanske en före detta kille som hon försöker göra svartsjuk genom att sätta in en kontaktannons, därav "Hoppas han ser detta"? Hur är man när man är lite blandat? Jag har så många frågor att jag funderar på att svara. Men jag är förstås varken en lång man eller jobbar i skogen. Any takers?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har svårt att sätta fingret på exakt varför, men jag får en omedelbar känsla av att personen som skrivit den här annonsen härstammar från Norrland... Det är någonting i ordvändningarna som är väldigt norrländskt. Västerbotten eller kanske Norrbotten. Jag spekulerar vilt, här.

Johanna sa...

Kära du, hur kan man annat än att spekulera just vilt med en sådan annons? Jag bara undrar. Du tänker: skog - norrland? Eller kanske ännu mer sofistikerat: mixning och matchning av personliga pronomen - norrländska? I hear ya.

Like A Bad Girl Should sa...

seriöst, jag har lagt mig till med att riva ut och spara det bästa ur CityDate i Stockholm City. Jag funderar på att scanna och blogga mina favoriter.... som den där sidan där samme rakade kille med "åsikter" och tatueringr totalt 6 gånger sökte en blond ung tjej på max 25 år.

/L.

wordver: yirhire
HARHARHAR!

Victor sa...

jag tror att det är tre kvinnor som är ihop som i hemlighet söker två män (en lång och en blandad). skogen är bara kodord för sex.

Anonym sa...

"Hur är man när man är lite blandat?"

Kanske lite som jag?

Anonym sa...

Jag tror det är inledningen. "Ja hejsan!" Det där ja:et innan hejsan är grymt norrländskt, verkligen. Och troende... bergis laestadian! :D

Anonym sa...

Men du ÄR lite blandat.
Svara vet jag!