tisdag, oktober 24, 2006

Skräp.

tisdag, oktober 24, 2006
Namnet Skräphögen är ju en sorts samlingsnamn på grejer som ligger och skräpar i mitt bakhuvud och har inte så mycket med mej som person att göra. Men idag, just nu, invirad i en filt på soffan med vansinnigt högt droppande regndroppar utanför mina vardagsrumsfönster, så känner jag mej verkligen som en liten skräphög. Är så trött, infektion i kroppen, tjock i halsen, seg i huvudet. Och Shaun har panikshoppat i Kista och är någonstans i tunnelbanesystemet, han åker till Dublin imorgon för att jobba och kommer inte tillbaka förrän nästa vecka. Då har vi en kväll på oss att packa och sen bär det av till New York. Och jag kommer inte se röken av honom ikväll för han måste stryka och packa och jag måste sova förkylningen ur kroppen. Och inte såg jag röken av honom igårkväll heller för jag dansade och sen kom Marita över för att låna lite böcker. Ingen quality time alltså och nu ska jag vara helt själv hemma i en vecka, och då kan jag vältra mej i vitlök men just nu så känner jag att jag klarar mej bra utan vitlök.

Jag behöver te, filtar, min bok och kanske en kram då och då.

3 kommentarer:

Like A Bad Girl Should sa...

baby. ska jag komma över med lillebror räka i veckan? och kanske några räkkusiner?
:(
/L.

Hanna Gustafsson sa...

Kan jag bara passa på att säga att jag tycker Skräphögen är ett så lysande namn att jag skulle ha velat kommit på det själv.:)

Johanna sa...

TaxI. Ja, ta med hela räkfamiljen! Och vitlöksbröd. Jag behöver mycket vitlöksbröd.

Sleepless: Äsch då, tihi ;)