söndag, september 09, 2007

Ur Arkivet: Märkliga Mail Jag Fått

söndag, september 09, 2007
Blev igår påmind om en jävligt skum mailväxling jag var en del av på MySpace år 2005. Nån himla snubbe från Madrid med världens Richey Edwards-komplex såg min profil och kände sig nödd och tvungen att skicka ett gäng smäktande meddelanden till mig i vilka han verkligen gick till botten med sina känslor inför sitt eget ytliga rockstarliv och känslorna inom honom som mina profilbilder tydligen lockade fram. Jag svarade aldrig på hans meddelanden, men han fortsatte att skicka dom. Det var som adelsdamen som sitter i sitt torn och är sval medans någon himla jeppe i knästrumpor och befjädrad hatt står nedanför och knäpper på sin mandolin och sjunger om damens fullkomlighet. Fast på MySpace. Och på nästintill obegriplig engelska. Det måste varit mitt dåvarande Louise Brooks-hår som snärjde honom.

Meddelandena är iallafall av sådan art att de förtjänar ett bättre öde än att ligga och ruttna i min inkorg på MySpace, och de publiceras härmed som ett kulturminne för eftervärlden. Läs och njut.

My Kings night redraft... "Where the roses grow...?"

Hola Joahanna...

Now it´s half past six in Madrid... I´m very drunk at my home listening Nick Cave, little minutes ago a girl friend of mine carried to me in her car to my home.. night was cold throught the car window, fast traffic on the empty and soft road, tress like shadows and the eternal enigma inside of all that buildings, little people in little houses making a normal life...? that´s life that I can´t find...?

Last night I was in the Milky Way (The club in which I work...) ok: tequila sunrise and ron all the night with 50´s music... hummm... very freaky people... then... I was in a club called Astoria with a MTV person djing..and I could feel the emptiness, the empty night, the empty life... two or three girls catched my body but when I didn´t wanted more they catched another of my friends...

Then I feel the pressure... maybe it´s better go fuck with a momentary happy girl... but i can´t do it...

Some of my friend are fucking in the bathrooms and all the people look crazy, but it´s simple... I can´t... so I´m living on mars...? That´s my question...

I love a manic street preachers song called "A design for life" (A design for not die..." you must listen this song... "I wish I had a bottle..." when there´s no soul at all and my mind is sad...

A japanese girl came to me and I thought she was different... but no...

I´m a passive person in clubs... This is not my land at all...I believe in sweet life and all I find there, is emptiness...

Sometimes when I see you in the pics I could sing: "I wish you were here..." this world is a terrible thing, here and there... The stars wars is a real thing, inside of everyone there´s a war, but sadly... almost all the people prefers a libertine rol than fight for a better world where feelings rule... I can understand it but it´s sad anyway... and I ask to myself... and now ... what...?

All people lie, all people laugh and then die...

I´m a love warrior and it´s for it that the nights for me are f*** bored...? I´m 31 years old and I don´t like fuck with persons that tomorrow after the cocaine and alcohol effects only they would want to die... empty souls.

Johanna, When I see you, you are a sun for me... you look so ethereal, magic and beautiful...

"I wish I had a bottle... I wish you were here..."

Really love is easy when two persons know what they like...? true love is cruel love when you can see around...

I am Sick and pale but Strangely alive...

Un beso.

9 kommentarer:

Anonym sa...

"catched my body" menade han att dom tafsade? haha

Jag blir faktiskt lite nyfiken på vad denna människa gör nu. Har du kollat på hans myspace något?

David sa...

Åh vad vackert.
Och åh vad jag älskar Madrid -- min favoritstad i världen.
(Men du gör ju helt rätt i som inte ger det här psykot nån luft.)
Men åh vad vackert.

Johanna sa...

MMA: Haha, jag tror det?

Jag var ju tvungen att kolla när jag läst mailen, men han ser ut att fortfarande göra ungefär samma grejer. Men nu har han en tjej (som för övrigt har samma frisyr som jag hade då). Perfect circle!

Dexo: Haha! Det finns mer, vänta bara. Men liksom, när man får ett sånt här mail (det här var hans första mail till mig) kan man ju inte svara. Vad i hela friden svarar man på en sådan här text, det undrar jag..

Hanna Gustafsson sa...

*dies laughing*

Förlåt. Men det roar mig att han använder uttryck som "eternal enigma" och "ethereal", men inte kan stava "trees".

Och "A japanese girl came to me and I thought she was different... but no..." Well, that's just poetry, man.;)

Victor sa...

"I believe in sweet life and all I find there, is emptiness..."

du borde ge ut dem i en bok.

Anonym sa...

HAHAHAHAHA det där var det roligaste jag läst på länge! så jävla gränslöst slajmigt och totalt utan självdistans. HAHAHA hur kan man bara få för sig att skriva heta och lidande mejl till någon på så dålig engelska? HAHAHA

Anonym sa...

"Jag vände mig från baren och jag blickade över rummet där jag såg hur nymfer höll varann i hand
Jag läppjade på champagnen och jag tänkte lite sakta hur moralen ändå hade malts till sand
Jag undrade om de själar som gått vidare genom natten i salonger ständigt fulla utav glam
Någonsin känner smärta, känner glädje eller känner minsta skam..."

osv! hahah!

Johanna sa...

Sleepless: Men visst! Det är som konst nästan.

Vic: Hahaha! Borde använda breven i grammatikundervisning på engelska.. gymnasieelever lär ju älska att analysera en text som denna. Mwaha!

Mimz: I don't know! Och att det här var hans allra första mail, det kan inte påpekas nog många gånger.

Karin: Som en spansk version av Lustans på pidgeon-engelska alltså. Så sammanfattar vi honom tycker jag.

Anonym sa...

Haha...alltså den låten. Det var alltid roligt att sjunga "I wish I had a butthole, right here in my dirty face" istället för "bottle"..hehe...uh..