måndag, juli 09, 2007

Funsounds?

måndag, juli 09, 2007
Men hörrni. Titta på den här frågan: "Får jag doppa min fläskfilé i din marinad?"

Är det verkligen roligt? Haha-roligt? Finns det verkligen människor som sitter hemma och tycker att det är humor att ha en mobilsignal där en röst på highspeed sjunger det? Och då menar jag inte människor som tycker att det roliga gått varvet runt, från tråkigt till supertråkigt till så tråkigt att det nästan blir roligt till roligt. För det klarar sig fan inte varvet runt, "Får jag doppa min fläskfilé i din marinad" stannar liksom på supertråkigt utan några som helst utsikter att ta sig vidare därifrån. Jag blir så upprörd. Hatar när folk som inte är roliga tror att något tråkigt automatiskt blir roligt för att man gör en töntig eufemism eller metafor av det (se "som person/föremål/företeelse på speed/fultjack/valfri drogrelaterad referens").

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lovar att den sortens människor som skulle tycka att det var kul är samma sorts människor som skulle säga "men vadå, haru inge sinne för humor eller?" om man opponerade sig. För det måste ju vara ditt sinne för humor det är fel på - inte deras...

Like A Bad Girl Should sa...

humor gör sig inte påtvingad allmänheten via någons mobilsignal. det dödar liksom allt.

Anonym sa...

emo -.-