torsdag, december 28, 2006

Nu är jag hemma igen.

torsdag, december 28, 2006
Allvarligt talat, alla dessa non-smoking generation-tjejer, var kom dom ifrån? Så fort någon stackars bloggdam syns på bild med en cigg i näven så trillar det in minst 5 kommentarer om hur ofräscht det är att röka. Skärpning för fan. Vaddå ofräscht? Vem fan har bett er att hångla med människan? Och framförallt, vem fan har bett er att predika? Vi vet alla att man får lite gula tänder av att röka och att lungorna mår rätt taskigt, och att man, om man har otur som min mormor, ryker på lungcancer och dör. Ska man predika får man väl göra det ordentligt, typ "du vet väl att rökning dödar" och ja, det vet de flesta rökare. Men att säga att det är ofräscht, som om motsatsen - fräsch - är något man strävar efter att vara. Nej. Den målsättningen lämnade jag bakom mej tillsammans med min sista flaska Date.

Om man känner att fredagkvällen är trist och innehållslös kan man gå till Riddarkällaren på nya klubben 90s och kolla på när jag spelar mina sorgliga indieskivor från 90-talet. Jag är tjejen som står och ser tjock ut i en Åhlénsklänning för 450 spänn bakom skivspelaren i tältet . Killen bredvid är Shaun. Vi är snela. Man får knula.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Knula?! Tjohoooo! Ser ännu mer framemot att fira nyår med er nu! :D

Anonym sa...

Är inte gräsänka när evenemanget inträffar, som jag trodde, utan styvmor; men jag kan ju höra efter om karlsloken känner för att gå ut, och om vi kan få barnvakt. Den som lever får se.

Anonym sa...

YEAH! bra bra skrivet! skönt att ngn vågar säga något. Sorry för vi inte hörde av oss allt blev så tight vi åkte hit och dit och ja.. det var semester man skulle ha men det känns som man håller på en himla massa ändå ;) puss å kram

Anonym sa...

om man får ligga så kommer jag definitivt dit. även om jag är lite tveksam efter att ha firat alla-socialt-missanpassade-mäns-afton på debaser i söndags.

Johanna sa...

Bel Hamim: Man får alltid knula!

Karin: Hm, styvmor är ju definitivt mer problematiskt än att vara gräsänka. Om man ska gå ut alltså. Vi ses om vi ses!

Ida: Men alltså, minns med fasa ramaskrien när ni skrev om Facehunter för länge sedan och alla skulle upprört skriva att det minsann inte alls bidrog till de fotograferades coolhet att de hade en nonchig cigg i mungipan, det var bara ofräscht! Haha. Det gör inget, vi fick det jävligt tight med tid. Det var ett sablans slängande hit och dit.. Puss o kram!

Johanna: Willkommen, bienvenue, welcome. Låt inte de socialt missanpassade männen hindra dig, ta natten tillbaka!

Anonym sa...

Snälla Johanna, kan du inte kontakta På Stan och fråga om du får skriva där? Bortsett från Kristoffer Poppius så har de nu för tiden bara rent usla skribenter. Du är BRA.

Tschüss!

Anonym sa...

Ehum, förresten, har jag skrivit det där redan? Jag har lite svårt att minnas vad jag sagt till folk.

Men det var ju inte förolämpning i alla fall:).

Anonym sa...

åååh det var så kul att knula med er i taxin igår! innan var det också superkul.

jag håller med ingrid oavsett.

Anonym sa...

jag vill se bild på det! och gott nytt år på dig!

Anonym sa...

Du var väldigt fin och spelade väldigt fint i tältet. Jag och alla andra indiebögar var väldigt glada och sen fick vi en straight-actingattack och började dricka öl och shotta Jack Daniels.
Du är sannerligen en inspirationskälla.

Johanna sa...

Ingrid: Gulle dej, men jag tror inte att Pastan vill ha mej. Haha.

Victor: Taxiknul är de bästa knulen! Hela kvällen var abfab. Och jag fick spela Republica!

Linda: På hur jag såg tjock ut bakom skivspelarna? Hahaha! Det kan jag nog fixa, för jag tror Mikaela fotade med sin mobil..

Dexo: Det var det finaste någon sagt till mig på jättelänge. Blir alldeles fuktig i ögonvrån.

Anonym sa...

ja det vill jag se bild på, exakt det! :)