onsdag, december 06, 2006

The end.

onsdag, december 06, 2006
Finns det något värre än att skriva slutet på akademiska texter? Antingen blir det helt abrubt avkapat eller så måste man klämma i med det smetigaste och mest klyschiga man kan komma på, helt enkelt därför att det är det enda som någorlunda passar in. Och nu, när jag tyckte att jag hade värsta bra slutet, inte smetigt, inte töntigt, inte avkapat, då skriver min handledare "not so hot - can you think of something stronger or more relevant".

Bah be-yotch, can YOU think of something stronger or more relevant?? För jag kan uppenbarligen inte det eftersom det här är det avslut jag valt. Sen är jag inte helt säker på att det står "hot" iofs, hon har en helt oläslig handstil.

Shit alltså, jag blir helt störd ju mer jag tänker på det. "Something stronger" = smetigt, klyschigt och töntigt. "More relevant" = wh00t?

Kärring.

4 kommentarer:

eff sa...

Haha. Ilska är bra bloggbränsle.

Jag undrar mest vad det kan stå om det inte står "hot". Not so what, med andra ord. Eh.

Anonym sa...

ska en akademisk text ens vara het liksom

nina sa...

ja fy fan. jag vet inte hur många gånger jag har hört orden "det är bra, men slutet känns lite... abrupt" gahh.

Anonym sa...

åååh jag förstår precis hur du känner, sitter och försöker att inte fontänspy då vi ska träffa vår handledare i morgon för godkännande av färdig uppsats, som om han någonsin godkänner ngt??...ibland får man psykbryt...

skulle det möjligen kunna vara så att de underbara universitetslektorerna eller vad dom nu är gör sådär för att det är roligt...lite halvtortyr sådär..

hrmm tål att tänkas på iaf

skulle kanske nämna också att jag avgudar din blogg:)