torsdag, juli 28, 2005

all eyes on..

torsdag, juli 28, 2005


William H Macy! Bäst i hela Magnolia (som går på min tv nu), och då är ändå Philip Seymour-Hoffman med, och få människor står sig i konkurrens med Philip Seymour-Hoffman. Macy är alltid bäst i alla filmer. Han är dessutom gift med superfina Felicity Huffman som spelar bästa flerbarnsmamman Lynette i Desperate Houswives.

Jag är så trött och jag har så fult hår att jag snart bara skaffar hårnät och slutar andas. Och apropå fult hår så måste väl Tom Cruise's frisyr i Magnolia vara förlagan till den fruktade "Beckham-tofsen"? För filmen kom väl innan frisyr-fenomenet som skakade världen? Life imitating art eller art imitating life? Hursomhelst de flottiga tofsarnas svar på Ringaren i Notre-Dame. Tofsen som får bakhuvudet att se ut som en puckelrygg! Och tänk att vi fick återuppleva den i Paradise Hotel.


Fast Philip Seymour-Hoffman i sjuksköterskedräkt ger mej fuktiga ögonvrår. Speciellt när han beställer porrtidningar från snabbköpet så att han kan leta reda på numret till Tom med Quasimodo-tofsen. Åh Philip!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh!
H Macy är ju jättebra. Såg Panic härom sistens. Fantastisk. Han är så bra på att vara bitter. Jag önskar jag vore lite som honom.

dinajel sa...

Jag såg också Panic och måste säga att jag blev väldigt besviken. Den var så kort och resuméartad. Och otroligt förutsägbar. Men Macy är ju fantastiskt bra. Han var filmens stora behållning.