onsdag, mars 31, 2010

Sökes: bondgårdens motsvarighet till LVU.

onsdag, mars 31, 2010
Okej, hur sjuk är nya Burger King-reklamen?



1. Huvudpersonen är ihop med en ko.
2. Kossan behöver helt klart terapi. Utgångspunkten i filmen är svek. En man äter förväntansfullt en kycklingburgare efter att ha tagit in på motell, men blir tagen på bar gärning av sin partner. Som är en ko. Han har svikit sin ko-tjej genom att äta en kycklingburgare. Istället för koburgare då, får man anta. Vad är det för självhatande ko som råmar argt när hon kommer på sin kille på ett motell med en hamburgare gjort på annat kött än kokött? Jag kan personligen känna att om jag var en ko, så skulle det vara en förutsättning i mitt förhållande att min partner gav fan i att äta nötkött. Ungefär på samma sätt som att jag förutsätter att Shaun inte äter människokött.
3. Huvudpersonen är ihop med en ko.

6 kommentarer:

victroll sa...

men hjäääälp! *damp*

johanna sa...

Haha, det här är ju nästan sjukare än den där I am man-filmen de gjorde för några år sedan.

Sulla sa...

Du du du, appropå reklamfilm så har du väl inte missat den bästa någonsin? http://www.youtube.com/watch?v=owGykVbfgUE

Liza sa...

sulla: AAAAAAAAH! what the effing hell?!?!?!?!?!

Skraphogen sa...

Alltså, Sulla, HAHAHA! "I'm on a horse". Om alla reklamfilmer var så skulle jag emotse reklamavbrotten med entusiasm snarare än med harakiritankar!

Sulla sa...

Jag har ALDRIG blivit så peppad till att köpa saker efter att ha sett en reklamfilm, någonsin ever. Old Spice, here I come.

P.S. Det finns fler i samma stil, fast inte lika bra. Här är en med Bruce Campbell, t ex: http://www.youtube.com/watch?v=Af1OxkFOK18&feature=related