torsdag, juli 03, 2008

Vad man gör på jobbet.

torsdag, juli 03, 2008
Man blir poppis bland de nya kollegorna:
Ny kollega: -"Alltså, your're not a lezzy, right?"
Jag: -"Haha, nej."
Ny kollega: -"Jag visste det. You're too funny!"

Man råkar eventuellt delta i sexuella trakasserier av 19-åriga pojkar i uniform:
Jag: -"Dom får ju komma in gratis när dom har uniform."
Ny kollega: -"Mm..in my pants!"
19-åriga pojkar i uniform: *tittar förskräckt på barracudorna bakom kassan*

Man blir lite mer poppis:
Ny kollega: *håller fram en papperslapp där det står DU E FAB*
Jag: -"Jag ska fan ta hem den där lappen och rama in den. Som ett diplom."

Man förstår sig inte på finnar:
Finsk pappa: *muttrar på helt obegripligt och för fingret i en stadig cirkel runt, runt på en karta utan att titta mig i ögonen*
Jag: *tyst*
Finsk pappa: *vänder sig om och går*
Ny kollega: -"Alltså varför sa du inget?"
Jag: -"Men vad skulle jag säga? Han bara pekade ju i en cirkel utan att ens försöka mima en fråga!"
Ny kollega: -"Han var lite konstig."
Jag: -"En runda till på Finlandsbåten, anyone?"
Ny kollega: -"Dissa inte Finlandsbåten, där har jag haft några av mina bästa stunder!"
Jag: -"You and me both, darling."

Man förstår sig verkligen inte på finnar:
Kvinna med tung finsk brytning och en väldigt dramatisk inställning till biljettinköp: -"I come from Finland with 4 children. I need tickets."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du och Stellan forever! :) Och så rätt han har!

Unknown sa...

I want your job, eller åtminstone din arbetskamrat. Byta?

Johanna sa...

Bel Hamim: Eller hur! Hahahaha.

Pojkfröken: Hm. Vad får man istället?

Unknown sa...

Tre fyra buffliga soctanter som skrämmer bort alla kunder? Livgardet my ass, det är på soc hovet borde leta efter vigilantes.