söndag, juli 13, 2008

"Girls, boys, art, pleasure"

söndag, juli 13, 2008
Okej igår efter några öl i solen började jag och Shaun diskutera vem som är världens kändaste bög. Vi kom fram till Elton John. Idag, för en liten stund sedan, i sällskap av en flaska vin på balkongen så återkom vi till diskussionen. Jag hade strax innan middagen på balkongen hittat Fejangruppen "If gay marriage is good enough for Dumbledore, it's good enough for America" och frågade mig därför om kanske Dumbledore klår Elton. Vi kom fram till att nej, Dumbledore är nog inte kändare än Elton John, även om böckerna sålt ungefär hur många miljoners exemplar som helst. Däremot konstaterade vi att om Harry hade varit bög, alltså i kanon nu - calm down alla slashare, då hade nog han toppat listan.

Vad tror du? Vilken öppet homosexuell man är mer känd världen över än Elton? Is he the only gay in the village eller?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Freddie Mercury ligger väl också nära en förstaplats? Men han är kanske inte lika känd bland dagens kids som Elton John. Hmm.

eff sa...

George Michael?

("Slashare", förklara gärna för en som inte fattar.)

Johanna sa...

Bel H: Bra där! Men Elton lever ju ändå fortfarande?

Eff: Ja, men han kom ut så sent? Jag förklarar så gärna dear! Slashare: http://en.wikipedia.org/wiki/Slash_fiction

eff sa...

Jo, Elton bräcker ju George vad gäller öppettider (he). I förhållande till karriären tror jag dock de ligger rätt lika i fas, Elton har ju varit igång och släppt skivor sen 1969 och kom ut som fullfjädrad bög först under andra halvan av 80-talet (bi sa han sig vara redan 1976) läste jag just.

Men skitsamma. Bland ett strata i samhället lär en sån som Lance Bass i N*Sync vara mer känd än Elton. Etc.

Anonym sa...

Jag tänkte George. Jag tänkte att jag inte vet vem Dumbledore är. Jag tänkte att jag är gay och kanske måste läsa på?

Johanna sa...

Eff: Jo, men jag är med på det. Men jag tänker att Elton liksom är ett bekant namn i många åldersskikt. Min farmor, jag och min lillebror (som är tio år yngre) känner alla till Elton. Men jag är inte säker på att farmor känner till George.

Annelie: Hahaha! Nej du behöver inte läsa på. Det räcker med att läsa Harry Potter. Där figurerar Dumbledore som J.K Rowling outade efter att sista boken publicerats.

Johanna sa...

Ps. Han är typ som Harrys Gandalf.

Anonym sa...

...och sekunderna efter jag läst ditt svar ramlar jag över den här artikeln:

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2898591.ab

Anonym sa...

Vad sägs om Rock Hudson?

Han var ju väldigt känd, kom ut( eller kanske "outades pga aidssjukdom) mycket tidigare och ... tja, var mycket känd.
Elton känns lite som "tja, han ser ju fjollig ut men å andra sidan gör ju nästan alla engelsmän det".

/Gubbsodan på semester