lördag, juli 24, 2010

Att resa sig ur askan.

lördag, juli 24, 2010
Någon påminde mig om att det snart gått en månad (!) sedan jag skrev något här. Skulle gärna göra en bloggiz och ba "det är för att jag ligger på stranden/är på annan ort/är ute och dricker vin" men det är ju faktiskt inte sant. Jag typ... svettas. That's what I do these days. Jag läser inte, jag kollar inte på tv (förutom veckans avsnitt av True Blood), plöjer inte filmer, ligger inte i parker, nej jag gör inte ett skvatt av det man borde göra i denna ljuva sommartid. Jag går och tränar, det är det jag gör. Och det är naturligtvis direkt kopplat till den första aktiviteten jag nämnde. Alltså: jag svettas inte för att jag går till gymmet, jag går till gymmet för att jag svettas. Det är nämligen det enda stället med vettig AC. Älskar gymmet. Och köpcentrum! Ni vet när alla gick med i Facebookgrupper om att man skulle sluta bygga gallerior av alla offentliga platser i Stockholm? Jag är så för det efter denna våg av ryssvärme (ryssvärme!). Fler gallerior! Kan vi inte göra en galleria av hela Stockholm, när vi ändå håller på? Tänk efter: inget slask på vintern, AC på sommaren. Vad mer kan en flicka begära??

Bada hade ju varit härligt. Jag har en jättefin baddräkt som jag köpte i Honolulu som jag gärna skulle använda. Om det inte vore för det faktum att jag är allergisk mot allt vatten som omger Sverige. Och mot vattnet i insjöar. Och mot klor. Så jag badar inte.

Vad gör ni?

10 kommentarer:

Sulla sa...

Det mest bestående minnet av sommaren hitills har varit både panik över värmen samt häng och lek med bebisar, deras föräldrar samt goda vänner nere i Trekanten. Samt fylla. Men det är ju något konstant. Och att rådenim får en ganska annorlunda känsla när det är svettigt.

Katta Kvack sa...

Jag svettas väl mest jag med. Hatar att bada (jag menar, verkligen HATAR). Eller egentligen är det inte så mycket badandet som så, utan mest folket på badplatserna i Stockholm och dess förorter. De är så jävla jobbiga, och skräniga och obehagliga att jag inte vill stå där och vara näst intill naken. Bergis att de skrattar åt mina celluliter bakom ryggen på mig också, nu när jag tänker efter.

Skraphogen sa...

Sulla: I Trekanten? Såpass! Säg inte att du gått omkring i tighta jeans i denna vidervärme? Så jävla hård, alltså. *tuggar grishuvud*

Katta: Okej, amen sister! Så tänker jag med. Du vet alla låsta parker i London? Så skulle jag vilja ha, fast med badplats i Stockholm (gärna med vatten som jag kan bada i).

vaktis sa...

Man kör sitt race. Dårå. Och gör det hyfsat bra. Om man säger.

Hehe. *hehe*

Katta Kvack sa...

Åh, låsta badplatser vore bäst.

Sulla sa...

Trekanten är najs. Fin och djup liten sjö med massa söta fåglar i, passabla badmöjligheter, lugna människor, minimalt med strandpack. Nära till typ allt. Framförallt bra häng med glada bebisar och bästa vänner.
Inte så tajta. Jämförelsevis. Tänker väl tamigfan inte springa omkring och kompromissa för att det blir lite värmechock i ett par veckor. Jag gjorde't inte när det var kallt i vintras. Eller, jag plockade ju faktiskt ner min tjockparka från vinden till slut och beställde en rättshaveristjacka i naziflage. Men inte mer.

eff sa...

Äntligen!

Men hur i hela friden är man allergisk mot vatten?!

Skraphogen sa...

Eff: Jag vet inte! Måste vara någon sorts algjävel eller något, för jag har badat i Medelhavet och i Stilla Oceanen utan att se ut som något misslyckat vetenskapligt experiment.

eff sa...

Sjukt märkligt.

Linda sa...

Har du läst Charlaine Harris' Sookie Stackhouse Novels? Bra grejer.