söndag, juni 27, 2010

Korv och champagne - a lethal combination

söndag, juni 27, 2010
Det är intressant hur snabbt man faller ner i semesterdekadensen ändå. Ena dagen vaknar man för att nervöst titta på mobilens alarmfunktion helt i onödan, andra dagen kalvar man upp en halvtuggad tjockkorv runt hörnet på Liljeholmens tunnelbanestation klockan halv tre på morgonen.

Vandrade hem i kvällssolen bärandes på en bakfyllepizza jag inte mäktat med under matchen England- Tyskland och således fått med mig i take away-kartong när mannen som igår entusiastiskt hällde i mig champagne som om världsekonomin hängde på det ringde. Han satt och drack vino inför kvällens eskapader och undrade om inte jag skulle ta och hänga på. Det värsta är att jag i en nanosekund funderade på att tacka ja till detta vansinniga erbjudande. Sedan påminde sviterna av korvspyan mig om mitt faktiska fysiska tillstånd och jag avböjde med ett bestämt nej.

0 kommentarer: